Fantasztikus közbeszerzésen veszünk menő kocsikat az igazságügyi szakértőknek
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
Elég szórakoztató közbeszerzést írt ki egy állami igazságügyi szakértői intézet, a Nemzeti Szakértői és Kutató Központ (NSZKK). Olvasónk küldte be, ezúton is biztatunk mindenkit, hogy ha feltűnően korrupciógyanús közbeszerzéssel találkozik, küldje át bátran a tema+kozbeszerzes@mail.index.hu-ra!
Szóval az állami intézet egy Csendes Consulting ("Minőség a legfelsőbb szinten!") nevű tanácsadócég segítségével 8, plusz opciósan még 3 darab felső-középkategóriás szolgálati autót akart venni, a becsült érték meghatározásával nem is bajlódva.
Odafigyelhettek, hogy igazából csak egy autó felelhessen meg
Az olvasónak az tűnt fel, hogy minek megadni egy szolgálati kocsinál, hogy kérnek rá sízsáknyílást vagy ISOFIX-gyermekülés rögzítési pontokat hátulra. Nos, az igazi érdekesség leginkább abban van, hogy tényleg elképesztően részletesen adták meg a megfelelő autó adatait.
Nem különösebben érthető, hogy egy igazságügyi szakértőnek miért csak 4,5-4,7 méter közötti hosszúságú autó felel meg, amelynek hasznos terhelése min 620 kg, ötajtós, de nem kombi vagy hogy pontosan 8 darab hangszóró kell bele. De nézze meg Ön is, milyen részletes igényei lettek az igazságügyi szakértőinknek a Csendes Consulting segítségével:
Nos, totalcaros kollégáink a leírást látva hamar rávágták, hogy koránt sem véletlen az ilyen részletes igénymeghatározás, ez ugyanis egyedül a 150 lóerős Skoda Octavia 1.4 TSi-re fog illeni Style kivitelben. "Nincs a Földön más autó , amire ezt rá lehetne húzni" - jegyezte meg Papp Tibor.
Eleve kizárják a más márkákat azzal, hogy ilyen hosszú kocsi kell, ami nem kombi, de ötajtós. De lehetne még sorolni, hogy:
- az Octavia tengelytávja 2680 mm, kész szerencse, hogy ide pont 2675-nél több kell.
- csomagtartó térfogatnak 565 liter kell lennie, lehajtott ülésekkel 1500 liter. Nagy véletlen, hogy az Octavia pótkerékkel 568-at tud, lehajtott ülésekkel így 1558-at.
- 625 kilós hasznos terhelést várnak el az igazságügyi szakértőink. Ez is olyan, mintha nézték volna közben az adott Octavia hivatalos műszaki konfigurációját, mert ez a fajta Skoda Octavia épp 628-at tud.
- 8 hangszóró kell minden kocsiba a szakértőinknek. Ezzel csak az dőlt el, hogy az egymillióval olcsóbb Ambition modell nem lesz jó, abban csak 4 hangszóró van. Szintén az Ambitiont zárja ki egyébként a gerincmasszázs feltétele az első ülésen és a villanymotorral beállítható tükör is.
Szóval, ha tudják, hogy mit fognak közbeszerezni, akkor kár egymás idejét húzni kacifántos közbeszerzési kiírással, mindenkinek olcsóbb lenne jelezni a típust és hogy kitől veszik meg és kész. Persze azt már névleg se lehetne közbeszerzésnek hívni.
Azzal együtt, hogy a pályázónak referenciaként el kellett már az elmúlt években nyernie legalább 30 milliónyi értékű autós közbeszerzést, csak a metál szín jó és három hónapon belül le is kell szállítani a kocsikat, nem lenne meglepő, ha valakinek pont készleten lenne már ez a típus adott színben. Első ránézésre például az autós közbeszerzéseinkben nagymenő Porsche Hungária itt is kiemelkedő pályázónak tűnik. Persze a közbeszerzés végéig még van idő izgulni.