Budapest a leggyorsabban növekvő turistavárosok közt van
További Gazdaság cikkek
- Magyar siker az altatáshoz használt maszkok piacán
- Megújult a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
- Kétmillió forintos átlagilletmény jöhet a bíráknál, de három évet kell rá várni
- Hatalmas leépítést tervez a Ford, több ezer munkahelyet szüntetnek meg Európa-szerte
- Teljesen felborultak az ingatlanárak, már nem Budapesten van az ország legdrágább utcája
Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úticéljainak kedden közzétett Mastercard-ranglistáján – derül ki a cég közleményéből. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.
A Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre a 132 leglátogatottabb város rangsorát. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során.
A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel. A legnagyobb mértékben, 12,2 százalékkal Tokió látogatottsága nőhet az előrejelzés szerint.
A nemzetközi szállóvendégek által elköltött összeg szerinti lista egy kicsit másképp fest, mint a látogatószám alapján felállított top 10. A legtöbbet Dubajban verik el a turisták, a tízes lista alján pedig Barcelona található, ami a turisták száma alapján kalkulált rangsorban épp lecsúszik az első tíz kiemelt helyről.
A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:
- Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban;
- Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak;
- A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbet;
- Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.
Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2 százalék a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8 százalékos növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között.
Budapest éves növekedési rátája 8,6 százalék, mellyel megelőzte többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is. Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb. A turisták a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.
(Borítókép: MTVA/Bizományosi: Róka László)