Még több londoni járatot indít a Wizz Air
További Gazdaság cikkek
- Vasárnap és januárban is kisebb leállások jönnek az OTP Banknál, figyelmeztették az ügyfeleket
- Kiderült, mi lendítheti fel Magyarország gazdaságát
- Lassan elővehetjük a nagypapa biciklijét, ha ennyivel drágul az üzemanyag
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
A Wizz Air szerezte meg az október elején csődbe ment Monarch Airlines légitársaság London-Luton repülőtéren lévő résidőit, a társaság így 18 százalékkal tudja bővíteni a londoni kínálatát, írja az MTI.
A magyar hátterű légitársaság 2018-ban hétre emeli a lutoni bázison lévő repülőgépei számát, és heti 10 ezer új székkel, valamint 28 járattal bővíti a kínálatot. A célállomások listáját később hozzák nyilvánosságra.
A brit Monarch Airlines október elején ment csődbe, a társaságot azóta a KPMG kirendelt munkatársai irányítják. A résidőkről a brit fellebbviteli bíróság a múlt héten döntött, mivel ezek eladhatósága vitás volt. Végül úgy döntöttek, hogy értékesítheti őket a csődbe ment Monarch Airlines.
A London-Gatwick repülőtéri résidőket a British Airways anyavállalata, az International Airlines Group szerezte meg. Szakértők szerint a Monarch Airlines résidőinek értéke mintegy 60 millió font.
A résidő olyan jogot jelent, amely alapján egy légitársaság gépei adott időpontban le- és felszállhatnak az adott repülőtéren, a két manőver között pedig használhatják a repülőtér infrastruktúráját.
A Wizz Air októberben jelentette be, hogy brit üzemelési engedélyt kért, és hogy 2018 márciusától már lutoni bázissal, brit lajstromban lévő gépekkel üzemelnének az engedélyek birtokában. A lengyel Pasazer.com ezzel kapcsolatban úgy értesült, hogy a Wizz Air Lutonból az A321-esekkel az Egyesült Államokba is indítana járatokat, írta korábban az AirPortal.
Miután a Monarch Airlines (amely ötödik legnagyobb brit légitársaság volt) felfüggesztette tevékenységét, legalább 110 ezren rekedtek külföldön és több százezer ember foglalását kellett törölni. A légitársaság 291 milliárd font hiánnyal zárta a 2016-os évét, főleg a rövidtávú repülőutak piacán lévő nagy verseny, a nyomott árak, illetve amiatt, hogy a brexit-népszavazás után gyengülő font miatt sokkal többet kellett a gépek külföldi tankolása és kezelése után fizetnie a cégnek.