![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Széles Gábor megcsinálta a Keleti Nyitást
Irán "eltökélt szándéka", hogy hosszabb távon Ikarus autóbuszokat gyártson - nyilatkozta Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke a saját tulajdonában álló Magyar Hírlapnak.
Széles, aki a tagja volt a hétvégén Iránba látogató magyar delegációnak, és ott ezer busz szállításáról kötött szerződést, már csak a három helyi jelölt közül kell kiválasztani a partnert, de erre heteken belül sor kerül majd. Tapasztalatai szerint a márkát "még mindig tisztelet övezi" arrafelé.
![Iráni utcakép egy busszal (2000.)](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1894/18941/189413/18941365_3378959defdebbc7fdac6e581c2068ad_wm.jpg)
A Fidesz-közeli nagyvállalkozó elmondta, hogy az Ikarus évente háromezer autóbusz gyártását tervezi, ebből kétezret a külpiacokra szán.
Azt is elárulta, megkezdték a tárgyalásokat az orosz partnerekkel is, és bár erről még nem árult el részleteket, úgy vélte,
Az Ikarus Kína felé is kacsingat, az ország legnagyobb autóbuszgyártójával, a Yinlonggal a nyáron alapítottak vegyesvállalatot.
Széles elmondta, hogy az iráni elvárások és a műszaki követelmények mások, ez a fejlesztési kapacitásokat illetően komoly kihívást jelent az Ikarusnak, de a beruházásoknak köszönhetően eleget tudnak tenni a megrendelői elvárásoknak. A perzsa országba szánt járművekbe Euro 4-es és Euro 5-ös környezetvédelmi norma szerint készült motorokat építenek, ugyanis az ottani "finomítói adottságok" - azaz az olajiparnak 2015-ig tartó szankciók miatt elavult technikai szintje - következtében nem áll rendelkezésre olyan tisztaságú üzemanyag, amely az Euro 6-os motornál szükséges.