Jönnek a zöldebb csokik
A világ egyik legnagyobb édességgyártója, a Mars bejelentette, hogy egymilliárd dollárt tervez fenntarthatósági fejlesztésekre költeni – írja a Bloomberg. A zöld gyakorlatok bevezetése a hosszú távon a profitokat is növelni fogja, hiszen a cég egy csomót spórolhat így az erőforrásokkal.
A tavaly 35 milliárd dolláros árbevételt termelő Marsnak 85 ezer alkalmazottja van, és sokkal többféle terméket gyárt, mint a névadó csokoládé és rokonai. Többek közt az Uncle Ben's instantrizst, a Wrigley's rágógumikat, állateledelt és üdítőket is árul. A világ legnagyobb cégei közül többen tettek vállalásokat a 2015-ös párizsi klímaegyezmény után arra, hogy csökkentik a környezetterhelésüket és üvegházgáz-kibocsátásukat, a Marsnál most ezt látjuk megvalósulni a gyakorlatban.
A cég fenntarthatósági részlegének vezetője, Barry Parkin azt nyilatkozta, az erre elkülönített keret harmadát használják most fel a gyártási folyamatok zöldítésére. Ennek keretében a víz- és az energiahordozók felhasználását teszik hatékonyabbá, ami Parkin szerint a következő években pénzügyileg is megtérülő beruházás lesz. A cél, hogy 2040-ig nullára redukálják a szén-dioxid-kibocsátásukat, és hogy a teljes ellátási láncon mérsékeljék a szennyezést. A most rendelkezésre álló keret fennmaradó részét arra használja majd a cég, hogy természetes adalékanyagokkal helyettesítse a mesterségeseket a termékeiben.
Parkin azt mondta, a cég azon is dolgozik, hogy lefaragja a társadalmi és környezeti kockázatokat, amelyek a tevékenységéhez köthetők. Ehhez például az kellene, hogy átláthatóbb legyen a komplex ellátási lánc, a cég ugyanis sok olyan alapanyagot használ (pl. kakaó, vanília, pálmaolaj), amelyeket a globális dél fejlődő országaiból szerez be, ahol a termesztés sokszor rabszolgamunkával és erdőirtással jár együtt.
(Borítókép: Matt Cardy / Getty Images Hungary)