MÁV-vezér: Veszélyes üzem vagyunk
További Gazdaság cikkek
-
Rekordközelben termeltek hétfőn az ipari naperőművek
- Pénzeső érkezik, 16,5 milliárd forintra lehet pályázni
- Nagy Márton belengetett egy új javaslatcsomagot, hatalmas változások jönnek bizonyos kiadásokban
- Az oroszok nyilvánosságra hozták, hogy Orbán Viktor miért adhatott ultimátumot Brüsszelnek
- Jobbegyenessel ütnék ki az amerikai–magyar kapcsolatok méregfogát
A MÁV új elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert interjút adott a Világgazdaságnak. Homolya szerint komoly gond a munkaerőhiány a vasúttársaságnak is, de ennél nagyobb baj az utasszám csökkenése:
a MÁV-nak a hatvanas–hetvenes években évi 400 millió utasa volt, most viszont már csak évi 140 millió van, akiknek a fele az elővárosi vonalakon utazik.
Ennek köszönhetően a jegyeladások a bevételeknek csak körülbelül 18 százalékát adják, a fennmaradó összeg a központi költségvetésből származik.
![Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2099/20997/209976/20997654_368f8205aa26e89d5af309882fe0e2ab_wm.jpg)
Az elnök-vezérigazgató azt mondta, a legnagyobb fejlesztésekre a Budapesten belüli közlekedésen kell készülni, ugyanis itt járnak a leglassabban a vonatok, és a MÁV által üzemeltetett HÉV-ek is felújításra szorulnak. A ferihegyi vasút építése már engedélyközeli állapotban van, ennek 2021–2022-re el kellene készülnie, ekkortól húsz perc alatt lehet majd kiérni a Liszt Ferenc repülőtérre. Sok a feladat a pálya- és a felsővezeték-beruházások terén, de fejleszteni kell a fejpályaudvarokat és magukat a vonatokat is – közölte Homolya. Az interjúból kiderül, hogy a MÁV évi 40 milliárd forintot fordít karbantartása, ez azonban fajlagosan elmarad a szomszédos országok ráfordításától. Ennek meg is van az eredménye, Homolya az egyik kérdésre adott válaszában elismerte:
Hétezer kilométernyi hálózatot kell fenntartani, sok eszközünk ötven-hatvan éves, és veszélyes üzem vagyunk.
Az elnök-vezérigazgató szerint a személyszállítás piaci liberalizációjára vonatkozóan több koncepció van a kormány előtt, de először a Volánokon a sor 2020-ban, a MÁV-Start és az állam 2023-ig szóló közszolgáltatási szerződése pedig elvben meghosszabbítható tíz évvel. Nem lenne jó ötlet előrehozni a vasúti liberalizációt, előbb újra kell gondolni az ország teljes személyszállítását, vagyis el kell érni, hogy három férőhelyből ne legyen kettő üres – mondta Homolya Róbert.
Mikor fogunk itthon százhatvannal vonatozni?
3 dolog kellene ehhez, és vannak már szakaszok, ahol ezek egyike-másika már meg is valósult. De nézzük a lényeget.
A Volánok liberalizálásával átalakul a távolsági közlekedés, a vasúttársaságnak olyan távlati rekonstrukciós tervet kell készítenie, amelynek a révén a nagyvárosok között óránként 160 kilométeres átlagos vagy azt közelítő sebességgel haladhatnak a vonatok – közölte még.
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Gazdaság
Donald Trump Moszkvába telefonált, aztán csatába indult a forint
Az elnök „hosszas és rendkívül termékeny” beszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal.
február 13., 10:43
- Gazdaság
Új vezető kerül a Foxpost élére
Magyarország egyik vezető csomagautomata-szolgáltatója 2014-ben indult útjára.
február 13., 07:47
- Gazdaság
Matolcsy György elárulta, milyen nagy tervet nem sikerült elérni
Hamarosan érkezik egy rejtélyes könyv is.
február 13., 16:32
- Mindeközben
Torghelle Sándor vallomása: „Harmincszorosát kerestem kint, Angliában, mint itthon”
2 órája
- Gazdaság
Rekordközelben termeltek hétfőn az ipari naperőművek
Magyarország a termelésben és tárolásban is élenjáró szerepre tör a minisztérium szerint.
2 órája
- Gazdaság
Kutatás-fejlesztési rekordberuházás érkezik Magyarországra
Korábban még nem volt ekkora állami támogatású beruházás.
február 13., 11:54
- Gazdaság
A Mol-csoport újabb lépést tett karbonlábnyomának csökkentése érdekében
Cél a fenntarthatóság.
február 13., 16:57
- Gazdaság
Lesújtott a Gazdasági Versenyhivatal, kiderült, hogy a Lidl megtévesztette a vásárlókat, nagy büntetést fizetnek érte
Reagált a Lidl, már meg is vannak a felelősök.
február 13., 10:59
- Gazdaság
Pénzpatakba léptek a magyarok, akik ide tették a forintjukat
Ha azt gondolta, hogy az állampapír volt a legjobb befektetés, gondolja újra.
február 13., 17:28
- Mindeközben
Rúzsa Magdi komoly döntést hozott meg gyerekeivel kapcsolatban: „Van, aki tiszta hülyének néz emiatt”
3 órája
- Címlapon
Larina hihetetlen útja a kerekesszéktől talán a képzőművészeti egyetemig
Akkor sem adta fel, amikor már az orvosok is lemondtak róla.
1 órája
- Címlapon
Megtörtént az első lépés a béke felé, Ukrajna láthatja kárát
Az oroszok szerint Vlagyimir Putyin dönt a folytatásról.
6 órája
- Címlapon
A rijádi tárgyalásokon máris kiderült, hogy mi Moszkva legkeményebb feltétele a békéhez
14 órája
- Címlapon
Orbán Viktor: Figyelem! A félelmeink beigazolódtak
A kormányfő szerint nem dőlünk be ennek még egyszer.
7 órája
- Címlapon
Rengeteg pénzbe kerül Németországnak a hadsereg újjáépítése
El kell érni a hidegháború alatti védelmi költségek mértékét, lehet, hogy hitelből.
39 perce
- Címlapon
Újabb tragédia történt: ismét vonat elé lépett egy diák
A tankerület szakemberek segítségét veszi igénybe.
6 órája
- Gazdaság
Nagy Márton szerint a főváros szolidaritásból és pénzügyekből is megbukott
De szívesen adnak kölcsön… szakértőket.
február 13., 10:11
- Gazdaság
Itt vannak a szabályok, így dolgozhatnak a nyugdíjasok 2025-ben
Kiderült, melyik szférában éri meg leginkább nyugdíjasokat alkalmazni.
február 14., 08:39
- Címlapon
Kitört a pánik, és Donald Trump ezt láthatóan nagyon élvezi
Az amerikai elnök kitiltja az orosz kőolajat Európából, drágul-e nálunk a benzin?
1 órája
- Mindeközben
Tóth Gabiról már megint mémet gyártottak, ezt az énekesnő sem tudta szó nélkül hagyni
4 órája
- Mindeközben
A vallás miatt fordult nagyot a VV-ből kizárt Zsuzsi élete - drogfüggő volt, aztán sztriptíztáncos lett
6 órája
- Címlapon
Az oroszok nyilvánosságra hozták, hogy Orbán Viktor miért adhatott ultimátumot Brüsszelnek
Rekordot döntött a Török Áramlat.
11 órája
- Címlapon
Csőd szélére került a népes agglomerációs település, Orbán Viktor beavatkozására várnak
A polgármester szerint nagy a baj.
5 órája
- Gazdaság
Milliókat érintő adóváltozás jön, és lehet, ez még csak a kezdet
Már meg is történt a bejelentés.
február 13., 06:00
- Gazdaság
Milliomosok klubja a BME-n – a magyar átlagbér kétszeresét keresik ezek a pályakezdők
Itt a teljes lista.
február 13., 18:26
- Gazdaság
Megállapodás született a Lear győri telephelyén: nem lesz sztrájk
Amint a szövegezés elkészül és hivatalossá válik, a sztrájkkészültség megszűnik.
február 11., 17:08
- Mindeközben
Ilyen is ritkán történik: kifogott a Kincsvadászokon a régiség, fogalmuk sem volt róla, mi érkezett hozzájuk
7 órája
- Gazdaság
Európai tekintetben Magyarország dobogós helyen van az akkumulátorgyártás kapacitások terén
Nagy Márton szerint azonban még van három kihívás, amelyekre megoldást kell találni.
február 11., 21:01
- Gazdaság
Nyilvános: akár több milliárd forintos szolidaritási hozzájárulást is fizethetnek a települések
Budapestre 89 milliárd forintot róttak ki.
február 12., 08:42
- Gazdaság
Áll a bál a kormány, a könyvelők és adózási szakma között – kibogozzuk a szálakat
Nem éri kár az alanyi adómentességet visszamenőlegesen választókat.
február 11., 14:22
- Mindeközben
Durva részletek derültek ki a dubajozós ügyről Vajna Tímea lehallgatott telefonbeszélgetéséből
10 órája
- Gazdaság
Zuhanórepülésnek indult az autóipar, tucatjával küldik el a dolgozókat Egerben
A ZF Hungária újabb 50 dolgozó elbocsátására készül az iparágat sújtó visszaesés miatt.
február 11., 18:56
- Gazdaság
Rossz hír a munkavállalóknak, egy kutatás szerint alig akarnak bért emelni a cégek
Ritka lesz a tíz százalék feletti fizetésnövekedés.
február 12., 13:12
- Gazdaság
A világranglista felső 30 százalékába került a Paksi Atomerőmű
Történetének ötödik legmagasabb termelési eredményével zárta 2024-et a létesítmény.
február 11., 12:28
- Címlapon
Egy korszak vége: nem lesz többé gyros és kürtőskalács a budapesti aluljárókban
A Főpolgármesti Hivatal is megszólalt az ügyben.
5 órája
- Címlapon
Úgy néz ki, mint egy életfogytos, de nincs nála romantikusabb fickó
Hálószoba soul, azoknak, akik túl vannak a párterápián.
57 perce
Sok eszköz 50-60 éves, háromból két ülés üres, a jegybevételek a költségek ötödét sem fedezik. Kemény feladatok előtt áll a vasúttársaság.
893 · Sep 24, 2018 09:00am Tovább a kommentekhez