Rasszizmussal vádolják a Dolce & Gabbanát
További Gazdaság cikkek
- Orbán Viktor aláírta, megjelent a munkáshitelről szóló rendelet
- Ítéletet mondott a Moody’s Magyarországról, most egyszerre magyarázkodik két minisztérium
- Milliárdokat spórolt a Magyar Postának a Waberer’s
- Elszabadult a kakaó ára, és ez nagyon rossz hír karácsony előtt
- Kínálat hiányában szétporladhat a fiatal családoknak adott támogatás
Lemondta a Dolce & Gabbana egy kínai bemutatóját, miután botrány tört ki az egyik reklámjuk és Stefano Gabbana, az egyik alapító állítólagos rasszista Instagram-üzenetei körül – írja a CNN. Az olasz tervező tagadja, hogy ő írta volna az üzeneteket.
A divatház órákkal a kezdés előtt mondta le a szerdára tervezett sanghaji eseményt, miután több modell és vendég is visszamondta a részvételt a nyilvánosságra kerül üzenetek és a vitatott videók miatt.
Az ügy a márka promóciós videóival kezdődött, amikben egy ázsiai modell látható, amint evőpálcikával próbál pizzát enni. Miután sok kritika érte a videókat az esetleges rasszista mellékzöngéjük miatt, kikerült a netre egy pár képernyőfelvétel, amin Stefano Gabbana hivatalos Instagram-fiókjának üzenetei láthatók. A beszélgetésben Gabbana panaszkodik a kampányt ért kritikákról, és sértő megjegyzéseket tesz Kínára és a kínai emberekre.
A D&G Instagramján, Facebookján, Twitterén és Weibo-oldalán (egy kínában népszerű mikroblog) megjelent videókban egy ázsiai modell látható, amint sztereotip kínai zenére olasz ételeket próbál ügyetlenül megenni evőpálcikával, miközben a narrátor a kínai emberekre jellemző kiejtéssel mondja ki a Dolce & Gabbana márkanevet.
Már maguk a videók is sok embernél kiverték a biztosítékot, és az állítólagos üzenetek tovább növelték a közfelháborodást a kínai közösségi médiában. A márka azt állítja, hogy feltörték az Instagramjukat, és elnézést kértek a megbotránkoztató tartalmak miatt. A képeket egy nagy vörös "NEM ÉN [voltam]" felirattal osztotta meg Gabbana személyes és a márka profilján is. “Nincs bennünk más, csak mély tisztelet Kína és a kínai emberek iránt”, reagált a D&G. “Ez nem csak egy egyszerű bemutató lett volna, hanem valami, amit szeretettel és szenvedéllyel alkottunk meg Kína és minden ember számára világszerte, akik szeretik a Dolce & Gabbanát.”
A magyarázkodás azonban sokak számára nem volt meggyőző, a francia-kínai modell, Estelle Chen, aki szintén lemondta a részvételt, megkérdőjelezte a D&G verziójának hitelességét. Egy, a márkának és magának Gabbanának írt nyilvános üzenetében mind a reklámokat, mind a magyarázkodást rasszistának és tiszteletlennek minősítette. “Nem Kínát szeretitek, hanem a pénzt”, írta a modell.
“Kína tényleg gazdag, de a gazdagsága az értékeiben, a kultúrájában és az emberekben rejlik, akik nem fognak egy fillért se egy olyan cégre költeni, ami nem tiszteli ezeket.”
A botrányt követően számos híresség és modell elítélte az esetet, és jelezték, hogy nem kívánnak részt venni egy esetleges Dolce & Gabbana rendezvényen az országban. Vannak, akik kicsit lazábban kezelték a dolgot, a kínai közösségi médiában megjelent egy paródiavideó, amin egy fehér férfi próbál megenni egy tál levest késsel.