Ilyen lesz a ferihegyi repülőtér
Az Airportal.hu birtokába került egy tervrajz, amelyen látszik, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője mit szeretne megvalósítani a múlt héten bejelentett 225 milliárd forintos beruházásból.
A Budapest Airport belső lapjában megjelent fotón a végleges formaterv még nem látszódik, az azonban kivehető, hogy mit és hova terveztek. A vasúti megálló ezek szerint nem a parkolóház alatt, hanem a hosszú távú parkoló mellett, a föld alatt lenne, ennek helyét és kiviteli terveit a Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt (NIF) készítette. Innen a parkolóház és a szálloda között megépülő – vélhetően – függőfolyosó vezet majd az új terminál épületbe, illetve a már meglévő 2B épületbe.
A terveken jó kivehető, hogy az A oldalon kibővül a SkyCourt melletti épület, eltűnik a könnyűszerkezetes kiszolgáló épület, helyét egy új, a B termináléhoz hasonló móló váltja fel, az új, 3-as terminálon pedig egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal, így párhuzamosan mindkét oldal használható lesz. Az Airportal.hu információi szerint ebben az épületben kap helyet a 2A-ról átköltöző utasfelvételi csarnok és az utasbiztonsági ellenőrzés is.
A jelmagyarázat szerint a repülőtéri vasúti megálló, illetve a múlt héten tendereztetett körforgalom kiviteli tervei már hatósági jóváhagyási szakaszban vannak, az új terminál és a 2A bővítése még tervezési fázisban van.
Az Airportal.hu az ügyben megkereste a Budapest Airportot, a társaság megerősítette, hogy a grafikát ők készítették, de további részleteket nem közöltek.
Néhány napja jelentették be, hogy az utóbbi évek növekedésére alapozva a Budapest Airport hosszútávú repülőtér-fejlesztésbe kezd. 225 milliárd forintos (700 millió eurós) beruházási összeggel számolnak, amelyet a repülőtér-üzemeltető a következő években infrastrukturális fejlesztésekre, többek között egy új terminálépület megvalósítására kíván fordítani.