150 milliárdért söröztünk tavaly

2019.02.05. 08:29

Tavaly mennyiségben 4 százalékkal, értékben 11 százalékkal több sört vásároltak a magyarok, mint 2017-ben, az összforgalom meghaladta a 150 milliárd forintot – írta a Világgazdaság kedden a Nielsentől kapott adatok alapján.

Ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel a piackutató cég által vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott hús generált nagyobb forgalmat.

Tavaly a bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök adták, az ízesített típusok aránya 7 százalék volt, a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak. A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenés, tehát

az alkoholmentes sörök értékesítése tovább erősödött.

A Nielsen adatai alapján a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés állt, hanem a minőségi sörök térnyerése - írta a lap. Arról már az Indexen is írtunk korábban, hogy a kézműves és nagyüzemi, de különlegesebb sörök egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a magyar piacból.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, de Kántor Sándor igazgató a Világgazdaságnak elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Emlékeztetett, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, a tavalyi forgalom szintén ekörül alakulhatott, vagy néhány százalékkal túl is szárnyalhatta ezt a szintet. A 120 millió korsó feletti éves hazai mennyiség túlnyomó része továbbra is magyarországi sörgyárakban és sörfőzdékben készül - tette hozzá.