15 millió forint bírságot kapott a Wizz Air

2019.03.06. 14:26 Módosítva: 2019.03.06. 14:26

Tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra - írja az MTI. Budapest Főváros Kormányhivatala tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt szabott ki bírságot a Wizz Airrel szemben a légitársaság januári poggyász-incidense miatt.

2019. január 28-án a Fővárosi Kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air diszkont légitársasággal szemben, miután a Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubaiból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően tudták meg, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg velük együtt.

A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az Általános Szerződési Feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg aBudapestre, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.

A kormányhivatal a mostani döntésében megállapította, hogy ezzel a magatartásával a Wizz Air légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, így Budapest Főváros Kormányhivatala első fokon 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaság terhére, és kötelezte arra, hogy a jövőben kerülje ezt a gyakorlatot.