A világ leggazdagabb emberének cége lett a világ legértékesebb márkája

2019.06.11. 15:50

A tavalyi harmadik helyről az élre ugrott az Amazon a világ legértékesebb márkáinak a listáján. A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat "Brandz Top 100" felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt, írja az MTI.

A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

A lista további hét helyezettje a Microsoft (251,24 milliárd dollár), a Visa (177,91 milliárd dollár), a Facebook (158,96 milliárd dollár), az Alibaba (131,2 milliárd dollár), Tencent (130,86 milliárd dollár), McDonald's (130,36 milliárd dollár) és az AT&T (108,37 milliárd dollár). 

A százas listán 15 kínai cég szerepel. A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 7 százalékkal 4700 milliárd dollárra nőtt.

Brandz  Top 100 tanulmányt a  WPP  marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a  Kantar   Millward   Brown  készíti 2006 óta. Azóta a 100 vezető márka értéke 226 százalékkal nőtt, 2006-ban 1400 milliárd dollár volt.  Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja a pénzügyi adatok mellett a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeznek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.

A világverő Amazon alapításáról, és a céget vezető Jeff Bezosról itt írtunk részletesebben: