További Gazdaság cikkek
-
Rémes járvány sújtja Amerikát, már Európát is elérte
- Befuccsolni látszik a Tesla Cybertruck-üzlete, óriási akciókat jelentettek be
- Százmilliók forogtak kockán, többen örülhetnek ezeknek a számoknak
- Az Államadósság Kezelő Központ vezetője az Indexnek: Ez a pénz már zsebben van
- Igazán rájuk fér: régóta várt jó hírnek örülhetnek a magyar vállalatok
2020 februárjától a MÁV-START 11 darab nagy kapacitású KISS motorvonatot indít el a Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon. Az új járművek jobb gyorsító képessége, illetve az oldalankénti 12 ajtónak köszönhető gyors utascsere miatt stabilabb lesz a menetrend, csökkenhet a menetidő. A 2018-ban megrendelt további 8 KISS 2020 végétől erősíti majd a két elővárosi vonal járműállományát.
Július közepén készült el az első KISS-motorvonat. Jelenleg két darab szerelvény fut a külföldi tesztpályákon. Várhatóan szeptember végén a harmadik jármű is kigördül a Dunakeszi Járműjavító gyártósoráról, amely a Stadler alvállalkozójaként vesz részt a projektben. Most az elkészült szerelvények forgalomba állásához a típusengedély megszerzéséhez szükséges több hónapos teszteket végzik Németországban és Csehországban. A folyamat meggyorsítása érdekében a Stadler a próbafutásokat összesen három járművel végzi majd párhuzamosan, míg további két járművel oktatási és képzési feladatokat látnak el.
![D MTZ20190716020](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2937/29374/293746/29374699_6a215f7740c415033de7ce240f9747a5_wm.jpg)
A csehországi Velimben található tesztpályán az elmúlt hetekben az 1-es pályaszámú jármű üzembehelyezése zajlott, jelenleg a szeptemberben esedékes féktesztekre készítik elő a Stadler munkatársai a vonatot. A németországi Mindenben található tesztpályán pedig a 2-es pályaszámú jármű sikerrel teljesítette azokat a teszteket, amelyek a jármű kisiklásbiztosságát vizsgálják. A 3-as pályaszámú járművel Magyarországon végzik majd a szükséges teszteket és vizsgálatokat, így a KISS októbertől rendszeresen tűnik majd fel a hazai vasútvonalakon is.
A VEKE közösségi oldalán megosztott véleménye szerint talán még soha nem volt egyszerre ekkora befektetés a magyar vasútba, amire szükség is van, mert a budapesti elővárosban dinamikusan nő az utasszám. Sajnos az infrastruktúra fejlesztése nem tud lépést tartani, és a rengeteg áramellátási, biztosítóberendezési és egyéb zavar a romló pályaállapotokkal, a zsúfolt főpályaudvarokkal és az egyre durvább személyzethiányokkal együtt sajnos simán előidézheti majd azt az állapotot, hogy ezek az új vonatok is késni fognak. Akkor pedig a megítélésük is romlani fog. A MÁV hibát követ el, ha minden problémára az emeleteseket mondja megoldásnak.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)