Átlagosan 40 évesek a hazai mozdonyok, vennének újakat
További Gazdaság cikkek
-
Nem mind zöld, ami hidrogén: így változtathatja meg a jövő üzemanyaga az életünket
- Meredek pletykák kaptak szárnyra Tiborcz Istvánról, akit fantomnak neveztek egy osztrák lapban
- Lakhatási válság közepette emelnek kamatot a bankok? – Utánajártunk
- Változás jön a kutakon, rátapostak az árak a gázpedálra
- Több száz cég, civil, Litkai Gergely, Csányi Vilmos, Ónodi Eszter – Ön is köztük lehet
A MÁV-Start által használt villanymozdonyok átlagos életkora 39,9 év, a dízeleké 40,2, ezért új mozdonyok beszerzésén gondolkozik a vezetés, írja a Világgazdaság. Vidéken egyébként ennél az átlagnál rosszabb lehet a helyzet, mert a fővárosi elővárosi forgalomban használt mozdonyok és motorvonatok átlagos életkora 16,9 év. Ezért most vennének újakat,
egészen pontosan 115 új mozdonyt.
És nem is ósdi mozdonyokat vennének, hanem korszerűeket, amik képesek lennének 200 km/órával száguldani ott, ahol erre alkalmas a pálya vagy lesz bennük ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer. Utóbbiról itt olvashat bővebben.
Mikor fogunk itthon százhatvannal vonatozni?
3 dolog kellene ehhez, és vannak már szakaszok, ahol ezek egyike-másika már meg is valósult. De nézzük a lényeget.
A MÁV legutóbb még 2008-ban adott le nagyobb mozdonyrendelést, akkor 25 TRAXX járművet vettek a Bombardiertől egyenként csaknem 3,1 millió euróért. Volt egyébként opciónk még 25-re, de azt nem hívtuk le. Jelenleg 462 villamos, 371 dízel és 7 bérelt mozdonya van a MÁV-nak, és a vasúttársaság még elmondták a lapnak, hogy ezzel meg tudják oldani a közszolgáltatási kötelezettségeiket.
Idén augusztus végéig egyébként 739 esetben mondott le vonattovábbítást a vállalat a mozdonyok műszaki meghibásodása miatt. De azt is hozzáteszik, hogy idén augusztusig a megrendelt vonatjaik 99,6 százaléka végül elért a célállomásra. Azt is elmondták vállat részéről, hogy szerintük a MÁV nagy hangsúlyt fektet a teljes gördülőállomány fiatalítására.
Nemzetstratégiai érdek volt, most verseny nélkül lesz az oroszoké a Dunakeszi Járműjavító
A Transzmasholding tulajdonába kerül az emeletes vonatokat összeszerelő cég.
Az új mozdonyok finanszírozásáról már elvileg tárgyalnak a kormánnyal, biztosan fontos lesz figyelni az egész folyamatot.
Mintha egy cégre írna ki közbeszerzést a MÁV
A Stadler sok vonatkocsit szállított már, most is ők fognak, más nagyon labdába se rúghat. Amit kapunk a pénzünkért, az várhatóan jó lesz, de gyanús ez a sietség.