Óriási segítség készül a NER rejtőzködő milliárdosainak
További Gazdaság cikkek
- A drónbizniszbe is belecsap a 4iG, amely nemrég az űriparban kezdett terjeszkedni
- Több száz milliárd forintos kárt okoznak a csalók, egyetlen fegyver van ellenük
- Rendeletmódosítással változtatna a kormány a személyi okmányok kiállításán
- Leállt a Barátság kőolajvezeték, reagált a Mol az Indexnek
- Elbúcsúzott Orbán Viktor egyik leghűségesebb minisztere
Metis Magántőkealap, Status Magántőkealap, Konzum Magántőkealap - az elmúlt két-három évben sokat írtunk különböző, jellemzően Mészáros Lőrinchez is kapcsolódó befektetések, cégvásárlások kapcsán a magántőkealapok különös intézményéről.
A Parlament előtt van egy törvényjavaslat, a T/7842-es, amely a pénzügyi közvetítőrendszert, az államháztartást és a pénzügyi stabilitást is érinti. Ha a honatyák elfogadják majd ezt a törvényt és életbe lépnek a dokumentum 38-40. oldalán leírt változtatások, akkor a rejtőzködő magyar oligarchák alighanem pezsgőt fognak bontani.
A javaslat szerint bár a vonatkozó törvényeket továbbra is be kell tartaniuk, de nem lesz a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által felügyelt intézmény a kockázati tőkealapkezelő (emlékezhetünk a Jeremie-programok népszerű intézménytípusára) és az olyan zárt körben kibocsátott alapkezelők, ahol a befektetők ugyanazok, mint az alapkezelő tulajdonosai. Ez utóbbi gyakorlatilag a bevezetőben említett magántőkealapokra jellemző formula.
Ismételjük el a javaslatot, ha a saját vagyonodat kezeled ebben az anonimitást elősegítő alaptípusban (ez a NER gyakorlata) elvileg meg kell felelni ugyan a szabályoknak, de azt nem az MNB felügyeli. Ha pedig nem felügyeli, akkor a 0,25 ezrelékes felügyeleti díjat sem kell megfizetni.
A törvényjavaslat azonban előrelátó, ha a politikaközeli szupergazdagok nem fizetnek, akkor azt a piacról be kellene szedni, ezért a hagyományos alapkezelők a jövőben fizessenek inkább 0,35 ezreléket (40 százalékos emelés, ami szektorszinten 6-800 millió forintot jelent), mert ezt kívánja meg az "értéktartóság".
A piac biztonsága, makroprudenciális szempontok és elsősorban a kontroll,a minimális transzparencia miatt ez egy veszélyes változás lenne, de a honatyák ellenszavazatai természetesen még meggátolhatják a T-7842-es javaslat ezen részének elfogadását.