A világ legnagyobb autópiacát is veszélyezteti a koronavírus
Negatív rekordot dönthetnek az új autóeladások Kínában az év első két hónapjában, írja a Bloomberg. Megnehezíti az autógyártók dolgát a világ egyik legnagyobb gépjárműpiacának számító Kínában az is, hogy az emberek félnek elmenni a szalonokba a koronavírus-járvány miatt. Január-február folyamán 25-30 százalékot eshettek az eladások a Kínai Személyautó Szövetség előzetes becslései szerint. A szövetség szerint a koronavírus akár 5 százalékkal is visszavetheti az éves autóeladások számát Kínában.
Az országban már az elmúlt három évben is folyamatosan csökkent ez eladott új autók száma, erre tett most még egy lapáttal a vírus miatti félelem. A különböző karanténok és lezárások miatt jelenleg a kínai gazdaság kétharmada áll, de az újraindulás sem egyszerű, ugyanis fennakadások várhatók az ellátási láncban.
„Kína gépjárműiparának még sosem kellett ennyi negatív tényezővel számolnia, a kihívások egyre halmozódnak. Hónapokba fog telni, hogy az ipar visszatérjen a normál kerékvágásba. Az emberek vásárlóereje is várhatóan csökkenni fog a kieső bevételek miatt” – mondta el Cuj Tungsu, a Kínai Személyautó Szövetség főtitkára.
Ahogyan az ábrán is látható, a koronavírustól, és ezáltal a különféle korlátozásoktól legjobban sújtott Hupej tartomány Kína negyedik legnagyobb autógyártó régiója. Ha a kínai személyautó-eladások 20 százalékot esnek a tavalyi 21,4 millió egységhez képest, akkor veszélybe kerülhet az a tíz éve tartó trend is, hogy Kínában adják el a legtöbb személygépjárművet. Az elektromos autók piacát is rosszul érintheti a válság, ugyanis az elektromos autókat és a prémium hagyományos járműveket jellemzően azokban a nagy városokban veszik, amelyeket a legjobban megbénított a járvány miatti félelem.
(Borítókép: Látogatók a Citroën standján a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás nyitónapján / Fotó: Vu Hong / MTI/EPA)