Csúszik a Nyugati pályaudvar felújítása
Jó ideje elég rossz állapotban van már az ország egyik fontosabb pályaudvara, a Nyugati. Folyamatban is van a felújítása, és nagy vonalakban azt is lehet tudni, hogy miben gondolkozik a MÁV. Leírásuk alapján a
Nyugati pályaudvar műemléki védettségű épületének szerkezetei, üzemi, kereskedelmi és utaskiszolgáló helyiségei, valamint az azokat ellátó épületgépészeti és épületvillamossági infrastruktúrája korszerűtlenek, elavultak. A vasútüzemi alapinfrastruktúrája a fejpályaudvarok között a legkorszerűtlenebb.
Különösen a tetőszerkezettel vannak gondok. Azaz:
A fejpályaudvar legkritikusabb pontját a műemléki felvételi épület tetőszerkezete képezi, annak átfogó teljes felújításra évtizedek óta nem került sor, ebből kifolyólag a tartószerkezetek külső borításának műszaki állapota erősen leromlott.
A felújítást eredetileg tavaszra tervezték, de ez már aligha fog összejönni, kivitelező ugyanis még mindig nincs. A közbeszerzési tájékoztatás alapján ugyanis csak egy pályázót érdekelt a komoly projekt, a Magyar Építők adott csak be érvényes ajánlatot.
Ezért új közbeszerzést írtak ki, aminek most február elején lesz a leadási határideje. Mindez azt jelenti, hogy nem túl esélyes, hogy elkezdődik tavasszal az építkezés, addigra jó eséllyel csak a szerződést fogják aláírni. Azaz minden csúszni fog, remélhetőleg cserébe lesz majd érdemi verseny az építkezésért.
(Borítókép: A Nyugati pályaudvar épülete. Fotó: Juhász Gábor / MTI)