94 millió forintból próbál rájönni a közmédia, hogyan lehetne népszerűbb
![DSC 0964](https://kep.index.hu/1/0/3156/31560/315608/31560879_ff08c627f052298aed08ee9ba25c3edd_wm.jpg)
További Gazdaság cikkek
-
Fellendült az ingatlanpiac az év első felében, 40 százalékot vert a tavalyi adatokra
- „Sokkolta” az időjárás a búzát, ezt megérezheti a magyar élelmiszerpiac
- Egyre több az elektromos töltők száma Magyarországon
- Eredetileg a dinamitot is jó cél érdekében fejlesztették, ahogy a mesterséges intelligenciát is…
- Több mint kétszáz millió forint volt a tét a hatos lottón
Közel 94 millió forintért fog a közmédia megbízásából a Társadalomkutató Kft. a "közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokat” végezni, írja a G7. A tavaly augusztusban meghirdetett tender szerint az MTVA alaposan körbe szeretné járni, hogy mi is kell a népnek. A pályázati kiírás szerint a nyertesnek a következőket kell felmérnie, kikutatnia:
- nagymintás országos kérdőíves kutatást több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
- telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
- határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
- lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
- fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
- zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
- telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
- rádiók imázsát felmérő kutatást is.
Bár a tenderre csak egyetlen cég jelentkezett, az árnak így is sikerült az eredetileg becsült 90 millióról 94 millió környékére felkúsznia. A győztes végül a Társadalomkutató Kft. lett,
a Társadalomkutató Kft. ügyvezetője Fekete-Somodi Ágnes, aki korábban a magyar kormányhoz közel álló Nézőpont Intézet ügyvezetője volt.
A cég neve akkor került elő, amikor tavaly egy-egy ellenzéki politikust besározó, sugalmazó kérdéseket feltéve telefonálgattak valakik az Amygdala Közvéleménykutató Intézet vagy a Társadalomkutató Intézet nevében. Ekkor a Társadalomkutató Kft. elhatárolódott a dologtól, és azt mondták semmi közül nincs sem az állítólagos Társadalomkutató Intézethez, sem a lejárató kampányhoz. A Társadalomkutató Kft. munkájában egyébként alvállalkozóként részt fog venni a Nézőpont Intézethez tartozó Kutatópont Kft. is.
Az MTVA nézettsége egyébként nem túl fényes, legutóbb írtunk róla, hogy a Duna TV Dal című műsora katasztrofális nézettséget produkált. Ahhoz képest, hogy 2012-ben a teljes lakosság körében 16,4%-os volt a nézettség, addig ez mára már 5% alá esett.
(Borítókép: MTVA székháza a Kunigunda utcában. Fotó: Németh Sz. Péter / Index)