94 millió forintból próbál rájönni a közmédia, hogyan lehetne népszerűbb

DSC 0964
2020.02.12. 10:44

Közel 94 millió forintért fog a közmédia megbízásából a  Társadalomkutató Kft. a "közszolgálati médiaszolgáltatók tartalomszolgáltatását támogató médiafogyasztás-kutatásokat” végezni, írja a G7. A tavaly augusztusban meghirdetett tender szerint az MTVA alaposan körbe szeretné járni, hogy mi is kell a népnek. A pályázati kiírás szerint a nyertesnek a következőket kell felmérnie, kikutatnia:

  • nagymintás országos kérdőíves kutatást több ezer emberen, hogy megismerjék a népesség informálódási és médiahasználati szokásait,
  • telefonos adatfelvétellel lebonyolított közvélemény-kutatást, legalább ezerfős, országos reprezentatív mintán,
  • határon túli médiafogyasztási szokásokra vonatkozó kutatást,
  • lakossági online médiahasználati szokásokra vonatkozó kutatást,
  • fókuszcsoportos kutatást a műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése érdekében,
  • zenei ízléstesztet legalább 300 embert megkérdezve,
  • telefonos adatfelvételen alapuló zenei tesztet és a
  • rádiók imázsát felmérő kutatást is.

Bár a tenderre csak egyetlen cég jelentkezett, az árnak így is sikerült az eredetileg becsült 90 millióról 94 millió környékére felkúsznia. A győztes végül a Társadalomkutató Kft. lett, 

a Társadalomkutató Kft. ügyvezetője Fekete-Somodi Ágnes, aki korábban a magyar kormányhoz közel álló Nézőpont Intézet ügyvezetője volt.

A cég neve akkor került elő, amikor tavaly egy-egy ellenzéki politikust besározó, sugalmazó kérdéseket feltéve telefonálgattak valakik az Amygdala Közvéleménykutató Intézet vagy a Társadalomkutató Intézet nevében. Ekkor a Társadalomkutató Kft. elhatárolódott a dologtól, és azt mondták semmi közül nincs  sem az állítólagos Társadalomkutató Intézethez, sem a lejárató kampányhoz. A Társadalomkutató Kft. munkájában egyébként alvállalkozóként részt fog venni a Nézőpont Intézethez tartozó Kutatópont Kft. is. 

Az MTVA nézettsége egyébként nem túl fényes, legutóbb írtunk róla, hogy a Duna TV Dal című műsora katasztrofális nézettséget produkált Ahhoz képest, hogy 2012-ben a teljes lakosság körében 16,4%-os volt a nézettség, addig ez mára már 5% alá esett. 

(Borítókép: MTVA székháza a Kunigunda utcában. Fotó: Németh Sz. Péter / Index)