Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMinden idők legrosszabb nézettségét produkálta az állami dalverseny a köztévén
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Alig több mint 200 ezren nézték teljes lakosságban múlt hét szombat este a Duna TV-n A Dal című állami dalverseny új évadának első részét. A Sorozatwiki nézettségi adatai szerint a legfontosabb piaci korcsoportnak számító 18-49-es kategóriában például a nézők mindössze 1,6%-a kapcsolt a köztévére (ez kb. 23 ezer ember), ami azt jelenti, hogy a 204 ezres nézettség túlnyomó részét 50 év felettiek adják. A Köztévé Blog egy ábrán meg is mutatja, hogyan alakult a műsor nézettsége a 2012-es indulás óta. Az eredmény egészen lesújtó:
Az ábrán látszik, hogy ahhoz képest, hogy 2012-ben a teljes lakosság körében 16,4%-os volt a nézettség, addig ez mára már 5% alá esett. Különösen fájdalmas lehet az MTVA-nak (és az adófizetőknek), hogy a
múlt hét szombat esti adás 1,6%-os nézettsége a 18-49-es korcsoportban annyira alacsony, hogy az már a statisztikai hibahatáron belülre esik, vagyis gyakorlatilag mérhetetlen.
Abból a szempontból nem váratlan a drasztikus nézettségcsökkenés, hogy idén A Dal már nem az Eurovíziós Dalfesztivál selejtezőjeként működik, hanem csak egy sima zenés esztrádműsor, amelyben Nagy Feró és Apáti Bence Beatricét énekelnek, a győztesek meg mindenféle pénzbeli támogatásokat és közmédiás promóciót kapnak nyereményként.
Az MTVA ugyan azóta sem tudott épkézláb magyarázatot adni arra, hogy miért nem indít Magyarország versenyzőt az Eurovízióra 2020-ban azok után, hogy éveken át százmilliókat költöttek az adófizetők pénzéből erre a célra. A hírek szerint a döntés mögött az állhat, hogy az Eurovízió multikulti, toleráns és a melegekkel szemben elfogadó attitűdje már túl sok lett a kormánynak és a közmédiának.
(Borítókép: Pély Barna énekes-gitáros-zeneszerző, Vincze Lilla zenész-dalszerző, a Napóleon Boulevard énekesnője, Nagy Feró énekes-dalszövegíró a Beatrice és az Ős-Bikini frontembere és Apáti Bence táncművész-publicista, az Operettszínház balettigazgatója, A Dal 2020 dalválasztó-show zsűritagjai. Fotó: Koszticsák Szilárd/MTA)