Egy kutatás szerint Amerikában kevesebb Corona sört vesznek a vírus miatt, de mi a helyzet a magyarokkal?

2020.03.05. 16:49

A Corona sör gyártója az elmúlt 10 év legrosszabb negyedévére készülhet, azért is, mert az Egyesült Államokban egy felmérés úgy találta, az emberek elkezdték kerülni a Coronát vásárláskor, "Corona beer virus" keresések is felpörögtek a Google-ön, amiből arra lehet következtetni, hogy sokan azt hiszik, hogy köze van a sörnek a vírushoz, esetleg arról nevezték el.

Egyik olvasónk cikkünk megjelenése után jelezte, hogy az az amerikai sajtóban elterjedt hír, beleértve az általunk is hivatkozott New York Post-cikket, miszerint a fogyasztók kerülik a koronajárvány kitörése óta a Corona sört, egy módszertanilag megkérdőjelezhető kutatásra hivatkozik, amit egy PR-cég készített. A Snopes.com  ezután arról írt, hogy a piackutatás nem is bizonyítja hitelt érdemlően, hogy a fogyasztók a koronavírus miatt kerülnék a Corona sört, simán lehet, hogy a válaszadók 36 százaléka, aki azt felelte, hogy nem szívesen vásárolna a mexikói sörből, valamilyen, nem a vírushoz kapcsolódó okból kerüli a Coronát.

Mindenesetre, felmerült a kérdés, hogy a magyar fogyasztók fejében vajon összekeveredett-e, ezért megkérdeztük a Borsodi Sörgyártól, a mexikói Corona sör hazai forgalmazójától, hogy ők tapasztaltak-e csökkentést a járvány kitörése óta.

A válasz megnyugtató: a magyarok meg tudják különböztetni a corona sört a koronavírustól.

"A Borsodi Sörgyár az elmúlt évben egy stagnáló sörpiacon tudott pozitív eredményt elérni, többek között a fogyasztói igények figyelembevételével kialakított, széles, a Corona sört is magába foglaló termékportfoliójának köszönhetően. Az idei év első két hónapjában a Borsodi Sörgyár nem tapasztalt rendkívüli eltérést a korábbi évek értékesítési trendjeihez képest" – írták a megkeresésünkre.