Átszervezi együttműködését a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody’s
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
Átszervezi együttműködését a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség: a "leader-follower" modellen alapuló új együttműködési stratégiáját szerdán mutatta be a francia Renault SA, és a japán Nissan Motor Co. és Mitsubishi Motors Corp. autógyárak szövetsége.
Az új stratégia alapján mindegyik autógyár a saját erősségét jelentő területeken - legyen az akár földrajzi, akár technológiai - veszi át a vezetést, a másik kettő autógyár pedig "a keze alá dolgozik" ezekben.
Feladatmegosztás
A szerdai bejelentés szerint a feladatmegosztás célja a költségek csökkentése és a legnagyobb hatékonyság elérése.
Jean-Dominique Senard az autógyári szövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a feladatmegosztásos struktúrával a korábbinál jóval szorosabbra vonják ugyan az együttműködést a tagvállalatok között, szó sincs azonban egy fúzió előkészítéséről, ami egyébként már évek óta megterhelte a tagok egymás közötti viszonyát. "Nem tervezzük vállalataink fúzióját" - szögezte le, hozzátéve, hogy feladatmegosztással enélkül is képesek a hatékonyságon javítani.
A tervek szerint 2025-re a három autógyártó teljes modellkínálatának már legalább a felét az új feladatmegosztás szerint állítják majd elő, ami a modellfejlesztési beruházások akár 40 százalékos csökkenésével járhat.
Mindhárom autógyár a saját legerősebb piaci régiójára összpontosít majd.
- A Nissan lesz felelős a legnagyobb globális piacokért, Kínáért, Észak-Amerikáért és Japánért.
- A Renault az európai, oroszországi, dél-amerikai és észak-afrikai piacokat szolgálja majd ki,
- a Mitsubishi pedig a délkelet-ázsiai és óceániai piacokat.
Az új együttműködési stratégia célul tűzi ki az egységes alkatrészek és részegységek használatát is a közös járműplatformok eddigi használata felett.
Minden egyes termékkategóriában lesz majd egy, a témavezető által kifejlesztett alaptípus és annak különböző "testvér" változatai a másik két vállalatnál. Az együttműködési célok példájaként felhozott Brazíliában, ahol jelenleg négy járműplatformon hat különböző modellt állít elő a szövetség, egyetlen platformon fognak gyártani hét különböző modellt - mondta Jean-Dominique Senard.
Fejlesztések
Mivel a globális autóipari technológiai átalakulás legnagyobb költségterheit a fejlesztési beruházások adják, az együttműködés különösen nagy hangsúlyt helyez a feladatmegosztásra ezen a területen. Az önvezető járműtechnológia terén a Nissan lesz a témafelelős, a Renault pedig az adathálózatra kapcsolt járműelektronikai fejlesztéseket veszi kézbe - kivéve a Nissan kizárólagos piacán, Kínában.
Az elektromos járművek technológiájának fejlesztésében megosztják a terheket az együttműködő partnerek. A Nissan az elektromos járművek általános architektúrájának fejlesztésével foglalkozik majd, a Renault pedig a kompakt járműkategóriára összpontosít. A Mitsubishi pedig a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid járművek fejlesztésében lesz a „témafelelős".
(MTI)