További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
A Világgazdaság piaci információi szerint a BKK a fix budapesti taxitarifák visszacsinálásán gondolkozik a főváros kezdeményezésére.
Pontosabban a BKK arra kérte a taxitársaságokat, hogy tegyenek javaslatot az egységes fuvardíjak megváltoztatására. A lap egyik taxicéges forrása szerint viszont attól nem lesz több utas, ha visszajön a verseny az árban, és az utasoknak olcsóbb lesz a szolgáltatás. Mert a fogyasztók összezavarodnak majd a sokféle ártól, kaotikus lesz nekik.
Szerintem azzal, hogy húsz forinttal vagy valamivel többel lefaragják a díjszabást, semmivel nem lesz több utas. Ha eltörlik a hatósági árat, akkor sem. Majd megint beindul a gátlástalanul hirdetett kedvezményadás, és ismét kiszámíthatatlanná válik az utas számára a szolgáltatás. Nem kell messzire mennünk, hogy emlékezzünk az előző időszak kaotikus tarifarendszerére. Nem volt túlzás, hogy négyszázféle árral találkozhatott egy budapesti, ha taxiba ült.
– magyarázta.
A fővárosi taxik alapdíja most egységesen 700 forint, a percdíj 75 forint, a kilométerdíj pedig 300 forint. Ezek az árak 2018 júliusától hatályosak, akkor 10-12 százalékot emeltek nekik Tarlósék.
Budapestről egyébként 2016-ban hivatalosan a minőségbiztosítás érdekében kitiltották a hatósági árnál lényegesen olcsóbb Ubert. Pontosabban nemcsak az Ubert és a hasonló cégeket, hanem a taxik közti árverseny lehetőségét is. Ami teljesen világos, hogy a taxisoknak nagyon előnyös volt, viszont nem egyértelmű, hogy mindenki másnak mi haszna származott mindebből.