Tizenötezer fős létszámcsökkentés is kevés lehet a Daimlernél
További Gazdaság cikkek
- Milyen válság? Karácsonyra úgy vásárolunk, mintha nem lenne holnap
- Megvan, mikor lesznek 2025 legfontosabb gazdasági konferenciái
- Remegve vár a forint egy fontos amerikai döntést
- Nem tudnak versenyezni a BYD-val, egyesülhet két nagy japán autógyártó mamutcég
- Felfordul a világ: vezetők tömeges váltását hozhatja 2025
A korábban jelzettnél nagyobb mértékű lehet a létszámleépítés a Daimler konszernnél a német dpa hírügynökség szerint.
Wilfried Porth, a Daimler személyzeti igazgatója a hírügynökségnek elmondta, hogy a korábban jelzett 10 ezres létszámcsökkentés nem lesz elegendő, de még egy 15 ezres csökkentés sem. Porth azt állítja, nem tapasztal kellő együttműködést az üzemi tanács részéről abban, hogy a természetes fluktuáción túl ne kelljen üzemviteli kényszerből elbocsátásokhoz folyamodni.
Ola Källenius vezérigazgató a részvényesek múlt heti közgyűlésén már jelezte, hogy tovább kell szorítani az elmúlt év őszén összeállított megtakarítási program keretszámain. A foglalkoztatásban és egyéb más területeken további 1,4 milliárd eurós megtakarítást kell elérni – mondta. A személyzeti igazgató azonban a dpa hírügynökségnek adott interjúban „kiinduló összegnek” nevezte az 1,4 milliárd eurót, megjegyezve, hogy az végül jóval nagyobb lesz.
Egyszerre három problémával állunk szemben – mondta. „Az egyik a gazdasági válságot okozó koronavírus-járvány, a másik az elektromobilitásra való átállási kényszer, a harmadik pedig az általános versenyképesség. Ebből kettővel már korábban szembesültünk, ezekhez csatlakozott harmadiknak a járvány” – fogalmazott, megjegyezve, hogy most „nem új megoldásokat kell keresni, hanem a meglévőket nagyobb mértékben alkalmazni”.
A Daimler a természetes fluktuációra, nyugdíjazásra és közös megállapodásos szerződésbontásra alapozta leépítési terveit és ezeket is elsősorban az irányítási és adminisztrációs területeken kívánta alkalmazni. Porth szerint azonban most már bizonyos termelő tevékenységek is beleeshetnek a szórásba, különösen ott, ahol többletkapacitással rendelkezik a konszern. Szóba került emellett az IT-szolgáltatások kiszervezése is külső cégbe, ami mintegy 2 ezer munkahelyet érinthetne.
Az évtized végéig tervezett átalakítási programról megállapodás született a konszern és az üzemi tanács között az üzemviteli elbocsátások elkerülésére tett ígéret ellenében - mondta Porth. A Zukunftssicherung 2030 megállapodás azonban lehetőséget nyújt az ettől való eltérésre is „a gazdasági keretfeltételek jelentős változása esetén”.
Abban már mindenki egyetért, hogy „a gazdasági keretfeltételek lényegesen megváltoztak” – mondta Porth. A német autóiparra váró kihívásokról a hazai Mercedes-gyár bővítésének csúszása, és a BMW-gyár építésének elhalasztása kapcsán írtunk részletesebben.
(MTI)