További Gazdaság cikkek
- A Mol gázüzemet és kutatás-termelési eszközöket vásárol Kelet-Magyarországon
- Átfogó fejlesztési programot indít a Pécsi Tudományegyetemet fenntartó alapítvány
- Szijjártó Péter szerint Európa egyik legvonzóbb beruházási környezete jött létre Magyarországon
- A karácsonyi vásárok sem ússzák meg, lecsapnak az adóellenőrök
- Döntött a bíróság: a hódmezővásárhelyi önkormányzatnak támogatnia kell a Volánbuszt
A svájci Bell Food élelmiszercsoport itthon főleg a Zimbo húskészítményekről és az Eisberg salátamárkáról nevezetes. A cég most azt jelentette be a honlapján, hogy
A PERBÁLON TALÁLHATÓ HAZAI GYÁRÁT ELADTA A SPAR-CSOPORTNAK.
A 2018-ban itthon 6,9 milliárd forintos forgalmat elérő Zimbo amúgy egy német márka, az alapító Zimmermann család és a székhelyül szolgáló Bochum városa adja a rövidített elnevezést. Itthon talán a bécsi virsli és a Bell szalámik a legismertebb termékeik.
Még folyamatban
A közlemény szerint vélhetően 2020. október 31-én zárul a tranzakció. Megkerestük a hazai Spart, és a társaság az alábbi választ küldte:
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. szerződést írt alá a ZIMBO Perbál Húsipari Termelő Kft. termelő üzemének megvásárlásáról. A szerződés hatályba lépése a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásához kötött. A tranzakció jóváhagyását követően a SPAR célja a meglévő munkahelyek megőrzése és újak teremtése, valamint az üzem fejlesztése. Az adásvétel részletei kapcsán titoktartási megállapodás köti a feleket, így további információkat nem áll módunkban kiadni.
A Zimbo viszonylag komoly szereplő a magyar húspiacon, és az mindenképpen érdekes fejlemény, hogy egy kereskedelmi lánc vesz magának egy üzemet, vélhetően azért, hogy ott gyártsa magának a saját márkás termékeit.
Voltak előzmények
A Sparnak amúgy már eddig is volt két hasonló üzeme, az egyik Bicskén, itt a Regnum márkájú frisshús-termékeit állítja elő, a másik Üllőn, az egy saláta- és szendvicsüzem.
Ha a dealnek lesz folytatása, az átrendezheti a hazai élelmiszerpiacot. A hazai élelmiszer-feldolgozók kapacitásaiban ugyanis elég jelentős a láncoknak készített saját termék, így ha több kereskedelmi lánc is a saját gyártás mellett dönt, ennek kiesése fájhat.
A saját gyártóhely csak a nagyobb láncoknál kerülhet szóba, hiszen nekik van meg az a megrendelési volumenjük, hogy az már teljesen el tudjon látni egy ilyen üzemet, de innen akár külföldre is szállíthatnak a lánc többi boltjába.
A GYÁRTÓK KÖZÜL EGYRE TÖBBEN TÖREKEDNEK A FÖLDTŐL AZ ASZTALIG VERTIKUM KIALAKÍTÁSÁRA,
amikor az alapanyag megtermelésétől a gyártásig minden a kezükben van