Az autóipari beszállítókat érintheti leghátrányosabban a koronavírus-válság
További Gazdaság cikkek
- A kormány is tudta, hogy baj van ezen a területen, az adatok sokkolók
- A KSH szerint egyre jobban keresnek a magyarok – mutatjuk a számokat
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért, írja az MTI.
Véleményem szerint a Volkswagen azok között a cégek között lesz, amelyek jobb helyzetben lesznek a válság után, mint előtte voltak, nem utolsó sorban azért, mert konkurenseik többsége még nagyobb problémákkal küzd
– fogalmazott a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.
A Volkswagen miatt így a koronavírus-válság által okozott problémák ellenére sem igazán aggódom
– mondta. „Először is azért, mert a Volkswagen összességében nagyon szilárd gazdálkodási alapokon áll. Másodsorban azért, mert a konszern széles nemzetközi bázisra támaszkodik, és az egyik kontinensen elszenvedett forgalomcsökkenést – legalábbis részben – ki tudja egyenlíteni egy másik kontinensen elért jobb eredménnyel. Ahogy ezt Európa és Kína példája is mutatja. Harmadsorban pedig azért, mert egy kiváló növekedési perspektívával bíró vállalatról van szó.”
Hangsúlyozta, hogy aggódik viszont a kis és középméretű autóipari beszállító vállalatok sorsáért. „Az autóipari beszállítók többségét az alternatív hajtástechnológiákra való egyébként is problémákkal terhes átállás kellős közepén érte a koronavírus-válság” – mondta. A továbbra is „rémesen alacsony” kereslet elsősorban a beszállítókat érinti hátrányosan. „Attól tartok, hogy az ősz folyamán már kellemetlen hírek tömkelegével kell szembesülnünk ezen a téren.”
Stephan Weil szerint a kereslet fellendülésének kellene valamilyen módon lökést adni. „Minden bizonnyal létezik az ártámogatásnál jobb módszer is” – mondta. A koronavírus-válságnak egyszer vége lesz, és hogy a legfontosabb német ipari ágazat a válság után is olyan erős lesz-e, mint előtte volt, az az elkövetkező hónapokban dőlhet el. „Mindenki számára világos kell hogy legyen, hogy itt több ezer munkahelyről és egy fontos ipari struktúra fennmaradásáról van szó” - hangsúlyozta.
A nagy német autógyártók és a nekik otthont adó három tartomány, Baden-Württemberg, Bajorország és Alsó-Szászország egyaránt azon van, hogy a konjunktúra fellendítése érdekében a belsőégésű motoros autók is kapjanak vásárlási támogatást. Ezt a megoldást azonban nem támogatja a kormánypolitika.
„Számomra a legfontosabb a hozzáadottérték-termelés megőrzése Németországban az autóipartól az acéliparig és a vegyiparig terjedő teljes vertikumban” – hangsúlyozta Weil. „Ennek érdekében az lenne a feladatunk, hogy a lehető legváltozatosabb módokon a lehető legtöbb vállalatnak aktív állami támogatási politikával növekedési perspektívát adjunk” – fejtette ki. A részmunkaidős foglalkoztatás támogatásának a 24 hónapra való kiterjesztése mellett hozzátartozna még az adócsökkentés is, mivel „a vállalatok jó részének a 2017/2018-as pénzügyi év volt az utolsó nyereséges éve, ezért az adótartozás elengedése nagy segítség lenne számukra” – mondta Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja a dpa hírügynökségnek adott interjúban.