A NAV állította le az online számlázási rendszerét
Az online számlarendszerben szerdán a reggeli órákban lassulás volt tapasztalható: az adózók a gépi interfészen történő adatszolgáltatások beküldése, valamint a felületre történő bejelentkezések során a megszokottnál hosszabb válaszidőket tapasztalhattak – válaszolta az Indexnek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
A megoldás érdekében a rendszert a NAV leállította, és rendkívüli karbantartást indított
– közölte csütörtökön az adóhivatal, hozzátéve, hogy a rendszert éjszaka újraindították, annak működését szakembereik folyamatosan monitorozzák.
Egyszerű karbantartásnak indult
„Karbantartási munkálatok miatt az online számlarendszer 2020. szeptember 22-én 18 órától előreláthatólag 20 óráig nem lesz elérhető” – közölte honlapján az adóhivatal még szeptember 18-án, hozzátéve, hogy a karbantartás végeztével frissítést tesznek közzé. A hírt később annyival egészítették ki, hogy a karbantartás 21 órakor fejeződik be, ami meg is történt. Csakhogy a karbantartási munkálatok másnapján, azaz szerdán probléma adódhatott, ugyanis előbb 9:23-kor jelezték az online számlarendszer lassulását, 9:43-kor pedig már azt írták, hogy a „rendszer rendkívüli karbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 23-án 9.49 óta nem elérhető”, és a karbantartás végeztével frissítést tesznek közzé.
Csütörtökön már úgy fest, megfelelően üzemel a rendszer. A NAV válasza szerint
az üzemszünet miatt az ügyfeleket nem éri hátrány, a rendszer minden beküldött adatot feldolgozott.