Szeptemberben 11 449 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 19 százalékkal többet az egy évvel korábbinál – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Az év első kilenc hónapjában 90 092 új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 22 százalékos csökkenés. Áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalék feletti volt a visszaesés. Ezt az egyesület várakozása szerint a második félév valamennyire kompenzálni tudja majd.
Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 ezer helyett csak 118 ezer új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt idén. A kishaszonjárműveknél nem 26 ezer, hanem 22 ezer, a nagyhaszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezésre számítanak, ha a járvány miatt nem lesznek további negatív gazdasági hatások ebben az évben.
A szeptemberben forgalomba helyezett 1822 új kishaszonjármű 44 százalékkal több egy évvel korábbinál. A január–szeptemberi időszakban 15 222 kishaszonjármű került forgalomba, ami 20 százalékos csökkenés éves összevetésben.
Szeptemberben 336 nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, 9 százalékkal többet a tavaly szeptemberinél. A január–szeptemberben forgalomba helyezett 2300 nagyhaszonjármű 46 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.
Az autóbusz-értékesítés időarányosan az előrejelzés felett van, a forgalomba helyezett autóbuszok száma 62 volt szeptemberben, 313 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az első kilenc hónapban 496 új busz került forgalomba, ami 31 százalékos növekedés éves összevetésben.
A szeptemberben forgalomba helyezett 390 új motorkerékpár 30 százalékkal meghaladta a tavaly szeptemberit, az év eddig eltelt időszakában pedig 3626 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 2 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.
Az egyesület közleményében felhívta a figyelmet arra is, hogy a használtautó-behozatal szeptemberben ismét meghaladta az új személyautók importját. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást – hangsúlyozta az MGE.