Külön tenderekre bontanák a 3-as metró alagúti munkálatait
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
Három tenderre bontaná a 3-as metró középső szakaszának alagúti munkálatait a BKV – értesült a Világgazdaság. Ennek értelmében a fővárosi tömegközlekedési vállalat külön eljárásokban pályáztatná meg
- a pályaépítést,
- a biztosítóberendezések munkáit, illetve
- a gyengeáramú hálózat kiépítését.
Sürget az idő
A lépésre azért lehet szükség, mert alig két hét maradt arra, hogy megállapodás szülessen az M3-as vonal teljes alagúti rekonstrukcióját mintegy 50 milliárd forintból végző Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, miután a cég tucatnyi jogcímen 18,4 milliárd forintot követel a BKV-tól a hátralévő munkák elvégzéséért. Az utóbbi a követelésből mindössze 8,2 milliárdot ismer el. A felek tavasz óta egyezkednek, de a Swietelsky hajthatatlan.
A gazdasági lap szerint a BKV-t a főváros annak ellenére magára hagyta az ügyben, hogy a Karácsony Gergely vezette önkormányzat majdnem egy éve tudhatja, hogy baj lesz a kivitelezéssel.
Mint azt az Index megírta, október 22-én 17 órától már használhatják az utasok az M3-as metró Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszát, bár átadás után a metró a teljes vonalon közlekedik, ám a középső szakaszon korábban lezárt négy állomáson (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis klinikák) még a továbbiakban sem áll meg. A metróvonal középső szakaszának rekonstrukciójával kapcsolatban a BKK és a BKV későbbre ígért részletes tájékoztatást.
Megállapodás és gyámság
Csütörtökön több, Budapestet érintő bejelentés is született miután ülésezett a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a kormány és a főváros részvételével. Megállapodtak arról, hogy megépül kormányzati finanszírozásban a budai fonódó villamos Műegyetem rakparti szakasza, kibővítik a fonódó hálózatot. Megkapta a kormány a fővárostól a Közlekedési Múzeum építéséhez a terveket, koncepciót. Megindítják a 2021–2027 egyeztetést a fejlesztési ciklusra vonatkozóan, hogy milyen fejlesztéseket valósítanak meg.
Nem volt megegyezés azonban a főváros és a kormány között a Liget-projektben, ahogy az 55 milliárdos csomagról nem született döntés. A Lánchíd felújításának átvállalása sem került szóba, mert nem kezdeményezte a főváros, nem értettek egyet továbbá a nagykörúti forgalmi rend megtartásával, hosszú távú alkalmazásával.
Karácsony Gergely szerint az Orbán-kormány megpróbálja gyámság alá helyezni Budapestet.
(Borítókép: Munkások az M3-as metróvonal felújítás alatt lévő Újpest-városkapu és Gyöngyösi utca megállói között 2018. augusztus 30-án. Fotó: Máthé Zoltán / MTI)