Szinte nincs olyan család, baráti társaság, ahol ne lenne legalább egyvalaki, aki valamilyen mentális betegséggel, idegrendszeri zavarral vagy függőséggel küzd. Ez a kötet húsz megrázó igaz történetet tár fel.
MEGVESZEMTovábbi Gazdaság cikkek
- Nem tudnak megegyezni az oroszok és az ukránok, de mi lesz így a rezsicsökkentéssel?
- Jelentős különbségek, így alakult a bérek helyzete Magyarország-szerte 2023-ban
- 369 százalékkal nőtt a háztartások pénzügyi vagyona – ezt reagálta a kormány a cikkünkre
- Egyszerűen megrohamozták a magyarok a bankokat
- A Hungary Airlines megszerezte a hatósági engedélyeket
Megalapozatlanul állította szoláriumairól a Chocolate Brown-hálózat, hogy azok egészségesek – közölte kedden a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely egyebek mellett a fogyasztók kompenzációjára, valamint ismeretterjesztő kampányra kötelezte a franchise-lánc üzemeltetőjét.
A GVH tavaly indított vizsgálatot a Chocolate Brown szolárium franchise-hálózatot üzemeltető Sun System Kft.-vel szemben, mert
üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy náluk egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak.
A versenyhivatal ugyanakkor arra jutott, hogy a tudományos álláspont szerint a szoláriumozás a bőrrák kialakulásának fokozott veszélyével jár, hosszabb távon kedvezőtlen hatást gyakorol az egészségre és gyorsítja a bőr öregedését.
A hatóság most lezárult vizsgálata megállapította, hogy
a vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélők”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”.
Szintén jogsértőnek bizonyultak az egészségi állapot javításával, a betegségek megelőzésével, kockázatuk csökkentésével kapcsolatos hatásokkal – különösen az influenza elleni védekezéssel – összefüggésben tett reklámüzenetek – írja a GVH.
Megúszták a bírságot, de kompenzálni kell a fogyasztókat
A Sun System Kft. az eljárás alatt együttműködött a versenyhatósággal: részben elismerte a jogsértést és felhagyott a kérdéses üzenetekkel, sőt, több ízben felhívta franchise-partnerei figyelmét is, hogy tartózkodjanak az egészséggel kapcsolatos állításoktól. A GVH ezért döntésében eltekintett a bírság kiszabásától, ehelyett a jogsértést kompenzáló kötelezettségek végrehajtását írta elő a cégnek. Ezek keretében
visszatérítés jár minden fogyasztónak, aki a megtévesztő reklámokkal érintett időszakban (2018 márciusa és 2019 márciusa között) vásárolta első bérletét a szoláriumhálózatban.
A vállalkozás továbbá fogyasztói tudatosságot növelő kampányt bonyolít le a szoláriumozás általános kockázatairól és hatásairól. A cégnek emellett belső vállalati megfelelési programot kell bevezetnie, és azt franchise-partnerei számára is kötelezővé tennie, amely segít a további hasonló jogsértések elkerülésében – olvasható a közleményben.