Az Amazon visszavonta a fekete pénteket népszerűsítő reklámjait Franciaországban
Az Amazon visszavonta a fekete péntekre hangoló, leárazásokat hirdető reklámjait Franciaországban, miután a párizsi kormány tisztességtelennek nevezte a kampányt a karantén miatt bezárni kényszerülő boltokkal szemben
– mondta el az amerikai vállalat egyik szóvivője.
A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata felfüggesztette rádiós reklámjait, ugyanakkor francia honlapján szombaton még mindig szerepeltek az elő-feketepénteki kedvezmények – írja az MTI.
Agnes Pannier-Runacher gazdasági államtitkár az Europe 1 francia rádióadónak szombaton azt mondta:
megkérte az Amazont a kampány felfüggesztésére, mert az egyáltalán nem lett volna tisztességes egy olyan időszakban, amikor 200 ezer üzletnek kell bezárnia.
Franciaországban immár másodszor hirdettek országos vesztegzárat a koronavírus-járvány alatt a fertőzések visszaszorítása érdekében. Az általános karantén idejére a nem létszükségletű áruk kereskedelmével foglalkozó boltoknak be is kell zárniuk. A fekete péntek (Black Friday) a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelzi, amelyre világszerte jelentős leárazásokkal készülnek a cégek. A fekete péntek általában az Egyesült Államokban ünnepelt hálaadási hétvége péntekjére esik.
Az Amazon elő-feketepénteki kampányára idén október 26. és november 19. között került volna sor Franciaországban.
Pannier-Runacher nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy sor kerülhet-e az Amazon fekete pénteki kampányára. Megjegyezte: ez további egyeztetések függvénye.
Franciaországban péntektől legalább két hétre bezártak az éttermek, a kávézók és a nem létfontosságú áruk kereskedelmével foglalkozó üzletek. A korlátozások országszerte felzúdulást váltottak ki, különösen a könyvesboltok körében, amelyek nyitva maradását ellenzéki politikusok és értelmiségiek is követelték.