Térképen az épülő autópályák és autóutak

2020.11.12. 16:41

Az országban bárhonnan elérhető lesz egy négysávos autóút 30 perc alatt – legalábbis ez az ágazati stratégiai cél az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerint. A 2016-ban elindított, 3200 milliárd forintos keretösszegű Útprogram keretében az elvárások mostanra a települések felénél, a lakosok csaknem háromnegyedénél megvalósultak, 2025-re pedig a települések háromnegyedére és tízből kilenc magyar emberre igaz lesz. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a jelenleg nagyjából 1700 kilométernyi hazai gyorsforgalmi utak hossza folyamatosan emelkedik.

Az ITM törekszik rá, hogy

mind a 23 megyei jogú város elérhető legyen négysávos úton 2025-re,

és 2020 végére – Eger és Sopron gyorsforgalmi kapcsolatának megteremtésével – 19-re nő ez a szám, míg a többi irányba – Békéscsaba, Kaposvár, Szolnok, Zalaegerszeg – folyamatban van a kivitelezés.

„Kiemelt szakpolitikai cél az autópályák és az autóutak elvezetése is a határig a szomszédos országok kapcsolódó fejlesztéseihez igazodó ütemben. 2010-ben három országhatár volt elérhető négysávos úton, a mutató mostanra hétre emelkedett. Tavaly decemberre elkészült az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből finanszírozott mindkét közúti beruházás” – közölte az ITM.

  • Az M70-es így már teljes hosszában négysávos kapcsolatot biztosít az M7-es autópályától Szlovénia irányába.
  • Az M15-ös bővítésével Budapest és Pozsony között végig megvalósult a teljes értékű sztrádás összeköttetés.
  • Az M4-es autópálya Berettyóújfalu utáni szakaszát is átadták, ezzel az M43-as után a második sztráda érte el a román határt.
  • Befejeződött az új komáromi híd kivitelezése is.
  • A Monostori híd csaknem 100 kilométeren hiányzó állandó teherforgalmi átkelési lehetőséget teremt a Dunán, miközben tehermentesíti Komárom és Révkomárom belvárosát.
  • Míg az M85-ös Sopron–országhatár, az M80-as Körmend–Rábafüzes és az M30-as Miskolc–Tornyosnémeti szakasza is kivitelezés alatt áll.