A BKK-nak 14 millióba fáj a reptéri fantomjárat
A BKK a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatára úgy értékesített menetjegyet április és október között, hogy azt a koronavírus-járvány miatt nem üzemeltette.
A fogyasztóvédelmi eljárás megállapította, hogy a BKK tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben, mely során több mint 14 millió forinttal károsította meg a vásárlókat.
A BKK akkor járt volna el megfelelően, ha az érintett járat közlekedtetésének felfüggesztésekor a jegyek értékesítését is felfüggesztette volna – közölte a fővárosi kormányhivatal.
Az Index által megszerzett e-mail szerint a BKK kereskedelmi igazgatója még szeptember elején sem javasolta a nem közlekedő 100E repülőtéri járat miatt a jegykiadó automaták szoftverének módosítását.
A BKK hivatalosan először szeptember 24-én szólalt meg, jelezve, hogy visszaválthatók a jelenleg nem közlekedő 100E repülőtéri járatra megváltott fel nem használt buszjegyek.
(Borítókép: A közvetlen repülőtéri buszjárat Budapest belvárosában 2017. június 27-én. Fotó: Illyés Tibor / MTI)