Környezetvédők a plug-in hibridek ellen
További Gazdaság cikkek
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
- Fordulat jöhet a bérekben, búcsút inthetünk a 10 százalék feletti bérdinamikának
Egy környezetvédelmi szervezet „kamu villanyautóknak" nevezte a hibrid autók egy válfaját, a plug-in modelleket, és arra szólították föl a kormányokat, hogy ne támogassák ezek gyártását – írja a Portfolio.
A Transport and Environment (T&E) nevű környezetvédelmi szervezet nemrég megjelent közleményében azt állítja, hogy a hibrid meghajtású modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki annál, mint amit az autógyártók hirdetnek prospektusaikban.
Ezért arra kérték a világ országainak kormányait, hogy
fejezzék be ezeknek a „kamu villanyautóknak" a támogatását.
A Transport and Environment október elején már felhívta a figyelmet arra, hogy bár az autóipar eddig jól alkalmazkodott azokhoz a követelményekhez, amelyeket az Európai Bizottság és Tanács a károsanyag-kibocsátás mérséklése tekintetében támasztott, nem elképzelhetetlen, hogy 2021. után „elfogy a lendület" és visszaszorul a tisztán elektromos meghajtású autók gyártása.
attól tartanak, hogy a gyártók a plug-in hibrid modellek nagyobb arányú értékesítésével képesek lesznek teljesíteni a kitűzött célokat,
és így nem lesznek rákényszerítve arra, hogy a tisztán elektromos modelleket nagyobb számban gyártsák.
Most a T&E egy új, 37 modellt valós vezetési körülmények között teszteredményeit közlő tanulmányra hivatkozva azt állította, hogy a plug-in modellek bizonyos felhasználási módok mellett
a többszörösét bocsátják ki annak a károsanyag-mennyiségnek, amelyet a gyártók állítanak.
És miközben a plug-in hibrid modellek eladásai valósággal szárnyalnak Európában, azok kibocsátási értékei a valóságban messze elmaradnak egyrészt az előírásoktól, másrészt a gyártók által megadott hivatalos értékektől is.
Julia Poliscanova, a T&E tiszta járművekért felelős igazgatója egyenesen odáig ment, hogy kijelentette:
A plug-in hibridek kamu villanyautók, amelyeket a laboratóriumi tesztkörülményekhez igazodva, adókedvezmények megszerzése érdekben gyártanak, nem pedig a valós vezetéshez.
Emiatt pedig arra szólította fel az autógyártókat, hogy csökkentsék a modellek kibocsátását, azt elkerülendő, hogy azok – környezetvédelmi megfontolásokból – „a történelem szemetesládáján" landoljanak.