A lottó főnyereménye sem biztos, hogy elég Grosjean autójának megépítésére
További Gazdaság cikkek
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
- Kétéves mélyponton a magyar deviza
Szerencsére Romain Grosjean nincs életveszélyben. A Haas Formula–1-es pilótáját a vasárnapi Bahreini Nagydíjon érte súlyos baleset, autója rögtön kigyulladt, de még időben kiszabadult, sőt a kórházból már be is jelentkezett, és jelezte mindenkinek, hogy jól van.
A versenyautó azonban kettészakadt és teljesen leégett, használhatatlanná vált, ami azt jelenti, hogy az istálló egyetlen alkatrészt sem tud megmenteni belőle, vagyis teljesen új autóra van szükség. Ennek az előállítása pedig nem két fillér.
Hogy akkor mennyi?
– ez az egymillió dolláros kérdés. Pontos adat ugyanis nem áll rendelkezésre. Egyrészről azért, mert ezek az információk nem nyilvánosak, a csapatok hétpecsétes titokként őrzik. Másrészről pedig azért, mert az autók és a hozzájuk tartozó alkatrészek prototípusok, nem sorozatgyártásban készülnek, így nincsenek beárazva, és külső szemmel képtelenség meghatározni, mennyi kutatás-fejlesztési munka van mögötte, mennyi mérnök hány munkaórát dolgozott rajta, és így tovább.
A kérdés tehát összetett, ráadásul csapatonként különböznek az értékek, de nagyjából meg lehet határozni, mekkora költséggel jár, ha egy autót újra össze kell rakni.
Ez az összeg nagyjából 9,5 és 15 millió dollár (2,9 és 4,5 milliárd forint) közé tehető,
ami azt jelenti, ha valaki megnyerné az ötöslottó főnyereményét – amely jelenleg 3,6 milliárd forint –, jó esetben ki tudná fizetni egy Formula–1-es autó előállítási költségét.
Az összeg pedig a következő tételekből áll össze:
- motor: 7,5–11 millió dollár (2,3–3,3 milliárd forint),
- első és hátsó szárny: 230–560 ezer dollár (69–168 millió forint),
- váltó: 400 ezer–1 millió dollár (120–300 millió forint),
- kormány: 50–90 ezer dollár (15–27 millió forint),
- halo (glória): 17 ezer dollár (5,1 millió forint),
- karbonelemek: 650 ezer–1,2 millió dollár (195–361 millió forint),
- hidraulika: 170–350 ezer dollár (51–105 millió forint),
- felfüggesztés: 48 ezer dollár (14,4 millió forint),
- üzemanyag, hűtőrendszer: 270–440 ezer dollár (81,1–132,2 millió forint),
- fékrendszer: 30–50 ezer dollár (9–15 millió forint),
- kipufogórendszer: 25 ezer dollár (7,5 millió forint),
- DRS-rendszer: 200 ezer dollár (60 millió forint).
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.