Továbbra is vezet a Suzuki a magyar piacon
A magyar személyautó-piacon a tavalyi évben a Suzuki autóipari vállalat 14 783 eladott új személygépkocsival 11,55 százalékos részesedést ért el. Ezzel a vállalat öt egymás utáni évben piacvezető szerepet szerzett − közölte a társaság kommunikációs vezetője, Bonnár-Csonka Zsuzsanna hétfőn az MTI-vel.
Az Esztergomban gyártott Vitara 30 százalékot meghaladó részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és a személyautók mezőnyét, 6882 eladott darabbal − tájékoztatta Bonnár-Csonka Zsuzsanna.
A TELJES ÚJ SZEMÉLYAUTÓ-PIAC MODELLJE KÖZÖTT A MÁSODIK HELYET FOGLALJA EL A SZINTÉN HAZAI GYÁRTÁSÚ, SUZUKI SX4 S-CROSS, MELYBŐL AZ ÉV VÉGÉIG 5578 DARAB KELT EL.
A két hazai modell gyártását csaknem 2800 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Magyar Suzuki üzemében.
A gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban.
A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 1401, az Ignisből 618, Jimnyből 194 darabot helyeztek forgalomba 2020-ban. A B szegmensben szereplő Swift és Ignis együttes részesedése 13,38 százalékos.
A vállalat két új import hibrid modell értékesítését is megkezdte Európában.
Az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból 35 darabot, a hibrid rendszerrel felszerelt Swace modellből pedig 74 darabot regisztráltak előértékesítés keretein belül. A két modell piaci bevezetése januártól indul Magyarországon.
A Magyar Suzuki Zrt. 1991-es alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.
A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország 7. legnagyobb árbevételű cége.