Csaknem 9700-zal kevesebb jármű gördült le tavaly az Audi győri gyártósoráról
További Gazdaság cikkek
- Itt a válság, amiről egyre többet beszélnek: egyszerre két csapás éri Európát
- Lázár János 600 milliárd forintos vasútépítési fejlesztésről számolt be
- Közeleg a határidő, megjelent a tervezet
- Megszületett a nagy megállapodás, évekre előre rögzítették, hogyan nőnek a bérek
- Ez sokaknak fájni fog: tízszeresére emelik a parkolás díját az egyik kerületben
Csökkent tavaly az Audi Hungaria Zrt. gyártási eredménye 2019-hez képest, a győri üzemben 1 millió 661 ezer 599 motort és 155 ezer 157 járművet készítettek – közölte a vállalat csütörtökön a távirati irodával.
A motorok száma 2019-hez képest 307 143 darabbal csökkent, míg a gyártósorról legördülő járművek száma 9660 darabbal volt kevesebb, mint az előző évben.
A közleményben részletezték, hogy a vállalat 87 343 darab elektromos motort gyártott, 164 799 háromhengeres, 730 998 négyhengeres benzinmotort és 315 972 darab négyhengeres dízelmotort.
Az öthengeres Otto-motorból 11 007 darab készült, a hathengeres motorokból 241 295 benzin- és 95 438 dízelmotor, valamint 14 747 nyolc- és tízhengeres motor.
A járművek közül az Audi Q3 volt a legmagasabb darabszámban gyártott modell, amelyből 94 659 készült tavaly. Az Audi Q3 Sportback modellből 47 232 darabot, a TT Coupéból 6793-at, a TT Roadsterből 1853 darabot gyártottak. Mindezek mellett 4620 darab A3 Cabriolet hagyta el a győri gyártócsarnokot.
Rugalmasan reagáltak
A vállalat tavaly év végén 12 226 embert foglakoztatott, 581 emberrel kevesebbet, mint 2019 év végén.
A tájékoztatás idézi Alfons Dintnert, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökét, aki szerint a tavalyi év extrém kihívásokkal teli volt, de azokat sikeresen tudták kezelni, a folyamatosan változó feltételekre rugalmasan és gyorsan reagáltak.
Hozzátette, hogy a két legfontosabb prioritás a dolgozók egészségének és munkahelyének megőrzése volt, utóbbit a magas termelési volumenek biztosították.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.
2019-ben 1,184 milliárd euróval nőtt az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 2018-hoz képest, így elérte a 8,561 milliárd eurót. Nyeresége 85 millió euróval 355 millió euróra csökkent.
Az Audi a koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt 2020. március 23-án leállította a termelést Magyarországon. A motorgyárban április 14-én indult újra a termelés, a járműgyártásban pedig április 28-án.
Audi-vezér: Az autóipar túléli, kapjon inkább a vendéglátóipar állami támogatást
Mint korábban az Index megírta, nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann.
„Nem helyeslem az autóipar további támogatását” – fogalmazott az Audi vezérigazgatója a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban. „A koronavírus-válság megfosztott bennünket teljesen a nyereségünktől. Oké, rendben van. De ezt szinte minden vállalatunk – a gyártókat és a beszállítókat is beleértve – túl fogja élni.”
Nem így viszont a vendéglátóiparban és a rendezvényszervezők esetében, ahol nagyon sok cég végleg kénytelen lesz lehúzni a rolót.
Ez nagyon bánt engem. Ez egyszerűen tragédia. Az, hogy mi elveszítjük forgalmunk tíz százalékát, nem tragédia. Túltesszük magunkat rajta, és minden megy tovább a régiben.