Visszavonhatja a kikötőpályázatot a Bahart
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody’s
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) igazgatósága kezdeményezi a 11 egységből álló vitorláskikötő-láncának üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását – tájékoztatta az MTI-t a társaság.
A végső döntést a közgyűlésnek kell meghoznia. A többségi tulajdonos magyar államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) előzetesen megerősítette, hogy a visszavonást támogatni fogja, így a balatoni kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad – fogalmaznak. Kitérnek arra is, hogy a lépést Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője kezdeményezésére javasolja az igazgatóság.
A decemberben kinevezett új vezérigazgató, Veigl Gábor szeretné felülvizsgálni az országgyűlési képviselő javaslatait. A pályázat felfüggesztése a fejlesztéseket nem befolyásolja, azaz a flotta megújítása, az új hajók beszerzése is folytatódik a tervek szerint, és hamarosan új kompok és személyszállító hajók építésére szerződnek – áll a közleményben.
Witzmann Mihály az MTI megkeresésére elmondta, hogy előzetesen már egyeztettek a pályázat visszavonásáról az üdülőrégió kormánypárti képviselői:
Az elmúlt időszakban vitorlázók és önkormányzatok is megkerestek engem és balatoni képviselőtársaimat a vitorláskikötők tervezett bérbeadásával kapcsolatban.
Hozzátette: a hajózási vállalat hatékony és nyereséges működése éppen olyan fontos nekik, mint a térségben élők képviselete és kéréseik tolmácsolása. Ezért kormánypárti képviselőtársaival úgy döntöttek, hogy közös erővel próbálják meg elérni a kikötők üzemeltetésének újragondolását.
Ennek szellemében kezdeményezett tárgyalást a Bahart újonnan kinevezett vezérigazgatójával – mondta. Szóba kerültek a vitorláskikötők üzemeltetése mellett a dolgozói béremelések, a munkahelyi körülmények és az ösztönzési rendszer fejlesztése, az új hajók beszerzése, a jelenlegi flotta felújítása és a 175. jubileumi év tervezett programjai is. Witzmann Mihály hangsúlyozta, hogy a kikötők eladásáról eddig sem volt szó, csupán a bérbeadás szerepelt a Bahart tervei között. Az új vezérigazgató döntése azonban lehet az is, hogy a társaság módosítja eredeti terveit, a bérbeadás pedig lekerül a napirendről – fogalmazott a politikus.