Alkatrészhiány hátráltatja az autógyártókat

2021.01.19. 17:51

A félvezetők növekvő hiánya miatt, illetve a járművek iránti gyenge kereslet hatására a Ford amerikai autógyártó vállalat egy hónapra leállította a termelést egyik németországi gyárában, egy indiai üzemben pedig egy héttel meghosszabbította a háromnapos munkaszünetet. A saarlouisi üzem, ahol az Európában legnépszerűbb Ford-modellt, a Focust gyártják, február 19-ig zárva marad. Az üzem mintegy ötezer munkavállalót foglalkoztat. A cég jelenleg nem tervez hasonló lépést más európai létesítményeiben — írta az MTI.

Kapcsolódó

Az autóipari beszállítókat érintheti leghátrányosabban a koronavírus-válság

A Volkswagen szerint nem is az autóipar lehet a krízis fő vesztese, hanem a beszállók.

A globálisan tapasztalható csiphiány miatt a Ford a múlt héten kénytelen volt felfüggeszteni a termelést a Kentucky államban lévő Louisville-ben is, a városi terepjárókat gyártó üzemében.
Több autógyártó, köztük a Volkswagen, a Daimler, a Fiat Chrysler, a Toyota, a Nissan és a Honda már figyelmeztetett a közelmúltban, hogy problémák lehetnek a gyártásban, miután hiány alakult ki például a vezetést segítő rendszerekhez vagy éppen a navigációs vezérléshez használt csipekből.

Kapcsolódó

Tíz napra ismét leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Több autógyártó, köztük az Audi és a Volkswagen is kényszerintézkedéseket jelentett be a múlt héten.

Az autóipar elektronikai alkatrészeinek ellátásában azért jelentkeznek fennakadások, mert a csipgyártó vállalatok egy része, a koronavírus okozta autóipari leállások miatt, átállt a szórakoztatóelektronikai alkatrészek készítésére.

Az ismét lendületbe jött autóipari termelés viszont emiatt kifogyott az alkatrészekből.