Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMA fogyasztói károk megelőzése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatának lezárultáig ideiglenesen megtiltotta a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer népszerűsítését, valamint helyreigazítást rendelt el a terméket reklámozó influenszerek közösségi oldalain – közölte kedden a Versenyhivatal.
A világ egyik legszórakoztatóbb dolga fotókat nézni, otthon fogfehérítő emberekről.
A GVH tavaly év végén indított vizsgálatot a BrightWhite otthoni fogfehérítő-termékcsalád forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk vélhetően több szempontból is megtéveszti a fogyasztókat.
A termékeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván,
mivel a termék dokumentációja hiányos, így nem zárható ki, hogy az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz – írja közleményében a versenyhatóság, hozzátéve, hogy a fogfehérítő ezért jogszerűen nem népszerűsíthető.
Az eljárás során azzal szembesültek, hogy
a termék reklámozása még hónapokkal a jogerős közegészségügyi hatósági eltiltást követően is igen aktív, így széles fogyasztói kört veszélyeztet.
A hatóság ezért – ideiglenes intézkedésként – eljárásának befejezéséig a kereskedelmi gyakorlat megtiltása mellett döntött.
A GVH ideiglenes intézkedése a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer népszerűsítésének befejezésére kötelezte a termékcsaládot forgalmazó cégeket, valamint a reklámok közzétevőit. A magyar versenyhatóság emellett – az érintett közvetítő ügynökségek kötelezésével – helyreigazító tájékoztatás közzétételét rendelte el azon influenszerek közösségi csatornáin, akik a forgalmazás megtiltását követően részt vettek a termék reklámozásában – olvasható a közleményben.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMBusiness Talks '24
Üzleti konferencia