Hétfőtől bezárnak a közműcégek ügyfélszolgálatai is
További Gazdaság cikkek
- Olyat mondott a pimasz palack forgalmazója, amire a MOHU sem számított
- Ilyet még nem láttunk: Magyarország legnagyobb energiatárolója épül
- Elkezdődött a nagy balatoni stégrazzia, nincs kegyelem
- Drámai létszámleépítés jön az egyik legnagyobb észak-magyarországi gyárnál
- Vészhelyzet van a szomszédban, tömegesen vándorolnak el az országból
Hétfőtől március 22-ig felfüggeszti a személyes ügyintézést, és digitális platformokon – online, telefonon, illetve e-mailben – várja a megkereséseket a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), az ELMŰ-ÉMÁSZ energiacég és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. – közölték a közműszolgáltatók szombaton az MTI-vel. A MEKH tájékoztatása szerint
az előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek villanyszámlájuk egyenlegét továbbra is feltölthetik az élelmiszerboltokban és az újságosoknál.
A MEKH arra kéri a fogyasztókat, hogy a várhatóan megnövekvő telefonos forgalomra tekintettel az ügyfélszolgálatokat csak sürgős és valóban fontos esetekben hívják, és lehetőség szerint használják a szolgáltatók online felületeit.
A szolgáltatók munkatársai az egészségvédelmi előírások maximális betartása mellett a fogyasztók ingatlanjaiban továbbra is elvégezhetik a mérőórák leolvasását és a halaszthatatlan karbantartásokat.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ a közleményében azt írta, hogy mivel a következő időszakban sokan dolgoznak és tanulnak otthonról,
a tervezett üzemszünetek számát csökkenti a társaság.
Emellett arra kérik az ügyfeleiket, hogy mérőóráik állását digitális csatornákon keresztül adják meg. Az energiacég elsődleges célja továbbra is, hogy ügyfelei és munkatársai egészségét megóvja – hangsúlyozták a közleményben.
Az E.ON vállalatcsoport arra kéri ügyfeleit, hogy aki teheti, mobilapplikáción keresztül adja meg a mérőóra állását. Azokat pedig, akik az ügyfélszolgálatokon töltötték fel az áramkártyájukat, a telefonos ügyfélszolgálatokon tájékoztatják a legközelebbi olyan helyről, élelmiszerboltról vagy újságosról, ahol elvégezhetik a feltöltést. A vállalat szakemberei a következő napokban egyesével felülvizsgálják és csökkentik a korábban tervezett, áramszünettel járó hálózati beavatkozásokat.
Az EON kiemelt figyelmet fordít az oltópontok áramellátásának folyamatos biztosítására
– emelték ki a közleményben. Az előre tervezett hálózati karbantartásokról, áramszünetekről itt lehet tájékozódni.
Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a megszokott digitális platformok mellett az MVM Next Áramapp nevű applikáció használatát ajánlja ügyfeleinek.
Az MVM-Csoport 2021. április 7-ig önkéntes kikapcsolási moratóriumot vállal az egyetemes szolgáltatásban vételező lakossági ügyfélkörben
az otthoni munkavégzés és tanulás megkönnyítése érdekében. A villamosenergia- és földgázhálózat biztonságos üzemeltetéséhez szükséges munkákat a társaságok a megfelelő védelmi intézkedések betartásával továbbra is ellátják – írta a közműszolgáltató.