A Lego volt a járvány egyik nyertese

Az élénk keresletnek köszönhetően két számjegyű mértékben nőtt az értékesítés, az árbevétel, a működési eredmény, illetve jelentősen megemelkedett a Lego piaci részesedése – derült ki a mai napig magántulajdonban álló családi vállalat közleményéből.
A dán cégcsoport
- értékesítése 21 százalékkal nőtt a 2019-es évhez viszonyítva;
- az árbevétele 13 százalékkal, 43,7 milliárd dán koronára (több mint 2150 milliárd forint) emelkedett;
- a működési eredménye 19 százalékkal, 12,9 milliárd dán koronára (közel 640 milliárd forint) nőtt;
- a nettó nyereség 19 százalékkal, 9,9 milliárd dán koronára (489 milliárd forint) növekedett.
„Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, ami azt mutatja, hogy a legókockáknak és a játékon keresztüli tanulásnak továbbra is figyelemre méltó jelentősége van. Emellett ez a teljesítmény egyben a munkatársaink szenvedélyét, kreativitását és kitartását tükrözi. A járvány okozta kihívások ellenére is fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy a játék folytatódjon világszerte” – idézi a közlemény a cég vezérigazgatóját, Niels B. Christiansent.
Hozzátette, hogy a hosszú távú növekedési célokat támogatva, nagyszabású beruházásokat hajtottak végre az elmúlt két évben. „2020-ban kezdtük el látni ennek az eredményét, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén. A következő években tovább növeljük a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkánkra, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálunk” – fogalmazott a cégvezér.
(Borítókép: Szájmaszk egy legófigurán a Lego nyíregyházi gyárának bejáratánál 2020 április 30-án. Fotó: Balázs Attila / MTI)
