A magyar szülők jellemzően 3-5 ezer forintot költenek idén gyermekenként húsvéti ajándékra, a költés átlagos értéke nem változott az előző évekhez képest − derült ki a Regio Játékkereskedelmi Kft. legfrissebb kutatásából.
A járvány miatt kialakult helyzetben megváltoztak a vásárlási szokások is, a legtöbben online választanak ajándékot. A megkérdezettek 53 százaléka egy-két héttel, 31 százaléka több héttel az ünnep előtt szerzi be a meglepetéseket. Az utolsó pillanatra a tavalyi 30 százalékkal szemben idén csak 16 százalékuk hagyja a vásárlást.
Az online kosárérték húsvétkor 10 ezer forint, amely megközelíti a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsony átlagos értékét − fejtette ki Gyaraki Dávid marketingvezető. A kutatásban részt vevők egyötöde szán 7 ezer forintnál is többet a húsvéti meglepetésre gyerekenként. A húsvéti programok között idén is vezet a tojásfestés, a tojásvadászat és a süteménykészítés.