Piacvezető cégre csapott le a NAV

2021.05.04. 19:57
A társaság törvényes képviselői jelenleg nem elérhetők, de nyugi, az ügyfélszolgálat működik – lényegében ez olvasható a lakossági szegmensben piacvezető Pentele Solar honlapján. A napelemekkel foglalkozó vállalat tavaly 20 százalék feletti növekedéssel zárt, árbevétele meghaladta az 5 milliárd forintot, idén áprilisban azonban megszállta a NAV.

Április 20-án a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rajtaütött a Pentele Solar cégcsoporton – értesült a Telex. Az öt vállalatból álló, fővárosi székhelyű, de dunaújvárosi cégcsoport dunaújvárosi telephelyét rohamozta meg a NAV, és a portál úgy tudja, hogy „bűnszövetkezetben elkövetett nagy értékű költségvetési csalás a gyanú”, a számlákat zárolták, az anyagokat lefoglalták, „így a társaság likviditása immár a nullával egyenlő”, ráadásul felmondásokról is írnak.

Pedig a cégnek papíron tényleg jól ment, sőt: Tassó Zoltán, a Pentele Solar ügyvezetője a Világgazdaságnak arról beszélt januárban, hogy „az alvállalkozókkal együtt már több mint 150 főt foglalkoztató vállalatnál a magasabb bázison is tartható a hasonló mértékű forgalomnövekedés, miközben az árbevétel-arányos eredmény két számjegyű maradhat”. Az év elején még nagy terveik voltak: Tassó szerint a bővülés motorja a vállalati megrendelések felfutása lehet, ugyanis akkor még 80-20 százalék arányú túlsúlyban voltak a lakossági kivitelezések, de ez 50-50 százalékra módosulhat három éven belül.

Ehhez képest április végén az alábbi sorok jelentek meg napelemes cég honlapján, ami részben meg is erősíti a fentieket:

Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy Társaságunk vonatkozásában jogi eljárások indultak, melyek a társaság eszközeinek részbeni zárolásával jártak. A társaság törvényes képviselői jelenleg nem elérhetőek, azonban ügyfélszolgálatunk működik, és a hívásokat fogadja. E kétségkívül válságos helyzetben nincs kétségünk afelől, hogy a jelenlegi eljárások a későbbiekben megnyugtatóan fognak zárulni, mely alapján a társaság törvényes képviselőinek a képviseleti joga helyreáll.

Hozzáteszik azt is, hogy jelen pillanatban társaságuk „törvényes képviselői eljárásukban akadályoztatva vannak”, azonban ügyfélközpontjukat működtetik tovább annak érdekében, hogy a folyamatban lévő munkákról tájékoztatást tudjanak adni az ügyfeleiknek.

A Telex háromféle károsult ügyfélkört szedett össze cikkében: a piaci, önerős ügyfeleket (akik utólag fizettek, ők talán nincsenek nagy bajban); akik az ügylet közepén jártak, támogatást igényeltek (náluk kérdéses, ki fog teljesíteni); illetve azok, akik az MFB GINOP-os pályázatán keresztül finanszírozták volna a nappaneljeiket. Utóbbi már csak azért is érdekes, mert a bankok csak a köztartozásmentes adósoknak tudnak fizetni.

Az ügyben kerestük az érintett céget és a NAV-ot is, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük, vagy újat írunk.