![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Csaknem kétszázmilliárdot bukott a járványon a Wizz Air
A Wizz Air szerdán közölte, hogy ha a hagyományos, pandémia előtti utazási körülmények nem állnak helyre, további súlyos gazdasági veszteségekre számít. Ebben természetesen semmi meglepő nincs, azt viszont nem tudjuk, hogy a Wizz Air vezetése mekkorát nézett, amikor meglátta a 2020-as adatokat. Minden valószínűség szerint elég nagyot.
A fapados légitársaság 2019-hez képest 2020-ban 576 millió eurós, mai középárfolyamon 196,4 milliárd forintos nettó veszteséget könyvelt el.
A vállalat bevételei 73 százalékkal, 739 millió euróra estek vissza a Covid miatt bevezetett utazási korlátozások miatt. Az utasok száma háromnegyedével zuhant a korábbi évhez képest, megközelítőleg tízmillióan utaztak a Wizz Airrel, ahol arra számítanak, hogy 2023-ig nem is áll vissza a régi utasszám.
![DSC 8885](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3833/38330/383300/38330045_ee4ec7fbd28cc67a9a7743466c0b2460_wm.jpg)
Azért már látszik a fény az alagút végén: tavaly májusban még csak 126 ezren váltottak jegyet a Wizz Air járataira, míg idén májusban ez a szám már 833 ezer volt.
A vállalat vezérigazgatója, Váradi József azt mondta, hogy az elmúlt 12 hónap a kereskedelmi repülés történetének egyik legnagyobb kihívása volt. Jelezte, bár a pandémia idején úgy festett, hogy a fapados társaságok valamivel jobban fognak kijönni a válságból, ez nem így lett, a Ryanairt és az EasyJetet is alaposan megcincálta a koronavírus-járvány.
Váradi kifejtette, a társaságnak még mindig van több mint 1,6 milliárd eurónyi készpénze, így nyugodtan néznek a következő negyedév elé.
A Váradi Józseffel készített nagyinterjúnk ide kattintva érhető el.