Csaknem telt házzal üzemel Hernádi Zsolt új luxusszállodája
További Gazdaság cikkek
- Valaki csaknem 800 millió forintot nyert a Skandináv lottón
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
- Fordulat jöhet a bérekben, búcsút inthetünk a 10 százalék feletti bérdinamikának
Várakozáson felül jól alakult – részben a pandémia miatt belföldre szorult közönség utazási kedve miatt – az első két hónap a nyáron megnyitott négycsillagos Grand Hotel Esztergomban. Augusztusban már 85 százalékos foglaltsággal működött, és hasonlóan erősek a szeptemberi számok is – derült ki a szálloda hivatalos bemutatkozó sajtóeseményén. A részben Hernádi Zsolt Mol-vezérigazgató magánbefektetéséből, illetve az általa képviselt magántőkealap mögött álló befektetők, az állam és egy hitelező bank hozzájárulásából összesen 12 milliárd forintos beruházással lett gazdagabb a Dunakanyar egyik fő turisztikai célpontja egy, az üzleti és a kutyás családi utazókat egyaránt kiszolgálni képes luxusszálloda és wellnesskomplexummal.
A teljes beruházás gyakorlatilag két szálloda megvásárlását és teljes körű felújítását foglalta magában, amelyből a mintegy tíz évig félkész torzóként a város közepén álló Grand Hotel megvétele és befejezése 9,2 milliárd forintba került – mondta Hernádi Zsolt a sajtóeseményen, amelyre a kutyabarát jelleget demonstrálandó saját jószágával érkezett. A másik a szemben álló Portobello szálloda volt.
Az állam a Magyar Turisztikai Ügynökség Kisfaludy Programján keresztül 3,2 milliárd forint támogatást adott, ami nélkül – ahogy azt Hernádi Zsolt többször hangsúlyozta – nem lehetett volna befejezni a beruházást. Emellett szükség volt mintegy hatmilliárd forintnyi bankhitelre, amelynek törlesztése, ha nagyobb sokkok nélkül zajlik a következő tíz év, és minden nyereséget visszaforgatnak, elméletileg lezárulhat. Ezután kezdődik a magánbefektetők megtérülési ideje, legkevesebb két év – mondta az Index érdeklődésére Hernádi Zsolt.
Mindig is fontosnak tartottam, hogy ez a város, akár szakrális, akár idegenforgalmi központként méltó helyet kapjon az országban
– indokolta a beruházást Hernádi Zsolt, aki többször hangsúlyozta, hogy esztergomiként egyébként is kötelességének érezte, hogy ha megteheti, adjon vissza valamit annak a közösségnek, helynek, ahonnan származik, ahová kötődik. Így most a szállodák megújulásával nemcsak a város idegenforgalma élénkülhet meg – mivel bővült a felső kategóriás szálláshelyek száma is a régióban –, de, ahogy fogalmazott, „végre eltűnt egy tájseb” is a város közepéről.
Az új szállodakomplexumban a Continental-lánc által, Flesch Tamás vezetésével üzemeltetett Grand Hotel Esztergomban 149, míg a Portobellóban kilencven szoba várja majd a vendégeket. Normál – azaz járvány- és lezárásmentes – évben 129 ezer vendégéjszakával és évi mintegy 150 millió forintnyi, a városnak fizetendő adóval számolnak. A két hotelben összesen százötvenen dolgoznak majd. Elsősorban a belföldi vendégekre számítanak, mivel Európa-szerte az látszik, hogy még ahol el is indult a hivatásturizmus, ott is egyelőre főleg belföldre koncentrálnak, a konferenciaturizmus a korábbi formájában legkorábban 2022 tavaszán éledhet újra – jegyezte meg Flesch Tamás.
A minőségi szálláshelyek megléte az egyéb turisztikai és vendéglátóipari szolgáltatók forgalmát is fellendíti – mondta Könnyid László, az MTÜ általános vezérigazgató-helyettese. Ezt alátámasztandó közölte, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint idén nyáron 72 százalékkal nőtt a városban eltöltött vendégéjszakák száma 2020-hoz képest, amelyek 71 százalékát szállodákban töltötték el. A városban megszálló vendégek 87 százaléka belföldről érkezett, míg a külföldi küldőpiacok között a cseh, a német, az osztrák és a városi ipar sajátosságai miatt a japán és a dél-koreai is megtalálható volt.
Az országos adatokat tekintve Könnyid László beszámolt arról is, hogy 2020 azonos időszakához képest júniusban 66, júliusban 22, augusztusban pedig 16 százalékkal haladta meg a vendégéjszakák száma az akkorit.
idén őszre 25 százalékkal magasabb belföldi vendégéjszakaszámot regisztrált a magyar turisztikai ügynökség,
míg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma a négyszeresére emelkedhet a lazuló járványügyi korlátozások miatt.
Ugyan a nemzetközi turizmus területén nekem kevés friss tapasztalatom van, de a járvány újabb felfutó szakaszában nem tartom kizártnak, hogy ismét kötelező lesz a védettségi igazolvány bemutatása
– jegyezte meg Hernádi Zsolt, megemlítve, hogy megkapta már a harmadik oltását. Ő maga személy szerint a munkahelyi ösztönző kampányt is hatásosnak látja, mivel így sikerült a Molnál nyolcvanszázalékos átoltottságot elérni. A járvány alakulásától függetlenül úgy látja, hogy továbbra is erős az emberek utazási, találkozási kedve, ezért egyelőre nem tart attól, hogy megtörne a szálloda kezdeti lendülete.
Ezzel kapcsolatban Könnyid László is emlékeztetett arra, hogy az MTÜ annak hangsúlyozásával indította őszi belföldi kampányát, hogy aki rendelkezik két oltással, az nyugodtan tervezheti az utazást az őszi és a téli szezonban is. Egyelőre az utak előfoglalási adataiból az látszik, hogy októberre és novemberre már 2,7 millió vendégéjszakát foglaltak le a belföldi hotelekben, ebből harmincszázaléknyit külföldiek.
Az adatok alapján az őszi hónapokban is a Balaton lesz a legnépszerűbb, a foglalások 22 százaléka már ide szól. A második helyen azonban már Budapest áll húszszázalékos aránnyal, és csak ezután következnek a hagyományosan kedvenc belföldi célpontok, mint Debrecen és térsége, a Mátra-Bükk, illetve a Dunakanyart, a Velencei-tavat és Székesfehérvárt is magában foglaló Budapest és környéke turisztikai régió – emelte ki Könnyid László.
Ezen túlmenően a fővárosban jelenleg átlagosan harminc-negyven százalékos foglaltság mellett küszködő szállodák forgalmának fellendítését több nagyobb nemzetközi figyelmet vonzó eseménytől – így a vadászati világkiállítás mellett a novemberi MTV Music Awards díjátadó gála jelentette médiafigyelemtől – várja az MTÜ. Emellett egy, a jövő hét végén induló, számos európai ország mellett az orosz és a közel-keleti piacokat is megcélzó, Magyarországot és azon belül is Budapestet biztonságos úti célként ajánló médiakampányt is útnak indít az MTÜ – válaszolta Könnyid László az Index kérdésére.
(Borítókép: Gorondy-Novák Edit / Index)