A Lidl maradt a legnagyobb hazai borexportőr
További Gazdaság cikkek
- Ismét elvitték a Skandináv lottó főnyereményét
- A vagyonkezelő szerint nem Karácsony Gergely dönti el, kinek értékesíthető Rákosrendező
- Bejelentette a kormány, hogy további termékekkel bővülhet az online árfigyelő
- Ítéletet mondtak Magyarországról – Trump berúgta az ajtót, ez pedig mindent boríthat
- Napokon belül több száz millió euró mozdul meg, bejelentést tett az egyik legnagyobb magyar bank
Az áruházlánc évek óta arra törekszik, hogy támogassa a magyar beszállítókat, ezért a Lidl még 2013-ban elindította a magyar beszállítókért programját. Ennek részeként 2014-ben életre hívta a Lidl Wine Expo Hungaryt, kimondottan a hazai borászatok helyzetbehozására, a magyar borok népszerűsítésére fókuszálva. A program olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy míg 2014-ben a vállalat hatmillió palackkal adott el itthon és a külpiacokon együttesen, ez a szám 2020-ra elérte a 28,5 milliót, ami az előző évhez képest is 21 százalékos növekedést jelent.
Minden második palackot külföldön értékesítenek
A Lidl Wine Expo Hungary kezdetén, 2014-ben összesen 3,1 millió palack magyar bort értékesített a Lidl a külpiacokon. A sikert jól jelzi, hogy évről évre tovább tudtuk növelni ezt a számot. 2018-ban már 11 millió palacknál jártunk, és ez jelentette azt a fordulópontot is, amikortól a Lidl Magyarország lett a legnagyobb hazai borexportőr. 2020-ban pedig átléptük a 15 millió palackot, ami nem csak nekünk, de a hazai borászatoknak is egyértelmű sikert jelent
– mondta az Indexnek Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A diszkontlánc nemcsak az összértékesítést, de a borexportot tekintve is rekordot döntött, hiszen 6,3 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra, ami 25 százalékkal haladja meg a 2019-es eredményt.
Ez a 6,3 milliárd forint a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, ezzel pedig a vállalat nemcsak megőrizte, de tovább erősítette Magyarország legnagyobb borexportőri címét.
Európa-szerte tizenkét országba 195 féle hazai bort exportált, amelyek közül a három legnagyobb felvevőpiacot Németország, Nagy-Britannia és Csehország jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az egri bikavér, a tokaji furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.
A magyar Lidl-áruházak polcairól is több bor fogyott a korábbi évekhez képest, ahol bár mérsékeltebb volt a növekedés, a 13,2 millió palack így is az eddigi legmagasabb a diszkontlánc történetében. A hazai vásárlók továbbra is az illatos borokat, a könnyed rosékat, valamint a tradicionális vörösborokat keresik elsősorban.
A lánc kínálatában egyébként neves hazai, valamint kisebb családi és kézműves pincészetek termékei állandó és akciós jelleggel egyaránt megtalálhatók. A vásárlók immár mind a hét hazai borrégió 22 borvidékének italaiból válogathatnak, amelyek között ismert hazai pincészetek közreműködésével készült saját házasítású és nemzetközi borversenyeken aranyéremmel díjazott borokat is találhatunk.
„Vállalatunk célja, hogy a teljes kínálatban, így a borok esetében is elősegítse a magyar termékek értékesítését, ezáltal támogassa a hazai beszállítókat, hozzájáruljon a magyar gazdaság sikereihez. Kisebb családi és kézműves pincészetekkel, valamint nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködünk, és büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk a magyar borok hazai és külpiaci népszerűsítéséhez” – fogalmazott Tőzsér Judit.
A cikk az Index és a Lidl Magyarország tartalmi együttműködésének keretében valósult meg.
(Borítókép: Akos Stiller / Bloomberg / Getty Images)