Osztódással reagál a piaci kihívásokra a Johnson & Johnson
Sajátos, de manapság divatos módon erősít az egyik nagy amerikai multinacionális vállalatcsoport, amely a Dow Jones oszlopos tagja is.
A Johnson & Johnson két különálló, tőzsdén jegyzett vállalatra osztja fel magát.
Az amerikai egészségügyi-kozmetikai cég jelezte: lakossági egészségvédelmi üzletágát egy új, tőzsdén jegyzett vállalatba szervezi ki másfél-két éven belül. A Johnson & Johnson a gyógyszer- és orvostechnikai eszközöket gyártó üzletágat viszi tovább, írta az MTI.
A riválisok közül a GlaxoSmithKline brit gyógyszeripari konszern és a Pfizer amerikai gyógyszergyártó már korábban bejelentette, hogy jövőre új cégbe viszi át közös fogyasztói egészségvédelmi üzletágát. A Merck német gyógyszeripari vállalat pedig már 2018-ban eladta fogyasztói egészségügyi üzletágát a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának számító amerikai Procter & Gamble-nek.
Más üzletágak meghatározó képviselői is élnek ezzel az eszközzel: a Toshiba japán technológiai konszern például három különálló vállalatra válik szét. A General Electric is újabb cégek létrehozására esküszik.