Az Aldi a jövőben csak magyar tejet és tojást forgalmaz
További Gazdaság cikkek
- Eldőlni látszik, megelőzi-e Kína az Egyesült Államokat a gazdasági harcban
- Fickósan ébredt a forint karácsony másnapján
- Árulkodó számok: úgy vettek fel hitelt a magyarok, mintha nem lenne holnap
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
Az Aldi Magyarország tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét: az áruházlánc az alapvető tejtermékeket magyar beszállítóktól vásárolja, jövő év elejétől pedig az üzleteiben kapható tojás is csak magyar forrásból érkezik – jelentették be kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
65 alapvető tejtermékünk magyar gazdáktól érkező tejből idehaza készül, és hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetünk be
– harangozta be a cég beszerzési igazgatója. Pusztai Ádám szólt arról is, hogy tovább kívánják erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Céljuk, hogy az Aldi vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el a 430 milliós lakosságú európai piacra.
A belföldi eredetű kínálat bővítését és a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók európai exportlehetőségeinek bővítését célzó bejelentést az eseményen a magyar agrárminiszter üdvözölte és előremutatónak nevezte. Hozzátette: azt reméli, hogy más élelmiszer-láncok is követik az Aldi példáját.
Nagy István hangsúlyozta: a magyar agrárpolitikában is központi helyet foglal el a tej és a tojás előállításához kapcsolódó tevékenységek támogatása. Örvendetesnek nevezte, hogy az elmúlt években Magyarországon nőtt a tej és a tejtermékek fogyasztása.
A tejhozam vonatkozásában pedig egyenesen az elsők között vagyunk az unióban. A kormányzat minden lehetséges eszközzel támogatja a termelőket, hogy ez így is maradjon
– fogalmazott a tárcavezető, példaként említve, hogy áprilistól novemberig 1031 milliárd forint értékben írtak ki új pályázati felhívásokat a Vidékfejlesztési Program keretében, illetve újranyitották a 360 milliárd forint keretösszegű, az állattartó telepek nagyobb léptékű fejlesztésére irányuló felhívást, és meghirdettek egy 30 milliárd keretösszegű felhívást a kisebb fejlesztésekre is. A pályázatok segítségével a marhatartó ágazatban csaknem 40 ezer férőhely létesítése és korszerűsítése valósulhat meg – mutatott rá.
A miniszter szólt arról is, hogy az agrárfejlesztési támogatásokkal segítik a tojástermelést is, aminek köszönhetően Magyarország e tekintetben önellátóvá válhat. Pozitív tendenciaként hivatkozott arra, hogy a belföldi termelés több mint egymilliárd darabra nőtt, a fejenkénti fogyasztás pedig évi 215-ről 243 darabra.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke szerint az Aldi döntését a jó irányba tett első lépésként kell értékelni, amit ha még több ilyen követ, akkor szerinte pozitív spirálba kerülhet a magyar mezőgazdaság.
Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke felidézte: öt éve fogalmazták meg azt a célt, hogy a magyar tejtermelők és a feldolgozók hazai tejjel és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat. Az ágazat eredményeit ismertetve beszámolt arról, hogy a fejenkénti tejfogyasztás húsz év után újra átlépte a bűvös 200 kilogrammos határt, és 16 év után ismét 2 milliárd kilogramm felett van a megtermelt nyerstej mennyisége.
Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke a párbeszéd folytatását javasolta, hogy a termelők az átlagos önköltséget és minimális hasznot megkapják termékeikért.
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a védjegyhasználók köre dinamikusan növekszik, és a pandémia alatt több magyar terméket vásároltak a vevők.