A Strabag Építő és a Dömper vezette konzorcium építheti az M100-ast
További Gazdaság cikkek
- Infláció ide vagy oda, ezeket a készülékeket vettük, mint a cukrot
- Tarolt a SZÉP-kártya, de a kormány már bejelentette a változtatásokat
- Történelmi üzleteket kötöttek, eurómilliárdok mozdultak meg Magyarországon
- Fordulat jöhet a bérekben, búcsút inthetünk a 10 százalék feletti bérdinamikának
- Távozik a Magyar Posta vezére, Nagy Márton megköszönte a munkáját
Épülhet az M100-as gyorsforgalmi út Esztergomig: a két részre bontott projekt egyik felét a Strabag Építő nyerte, a másikat pedig a Dömper által vezetett konzorcium – írja a magyarepitok.hu.
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli majd el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól.
Az EKR-ben megjelent összegzés szerint
- az első szakaszt (az M1-es autópályától az únyi csomópontig) 125 milliárd forintért építi a Strabag Építő Kft.;
- a második szakaszt (az únyi csomóponttól Esztergomig) 220 milliárd forintért a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma építheti.
Összesen több mint 30 kilométernyi gyorsforgalmi út épül
A szakportál cikke szerint az M100-as Bicske–Esztergom szakaszának kivitelezése összesen két részből áll: az első szakasz (az 1-es számú főút – M1 autópálya – únyi csomópont közötti) 16,9 kilométeres 2×2 sávos autóút, míg a második szakasz az únyi csomóponttól Esztergomig tart 15,4 kilométeren, szintén 2×2 sávon. Ágazati forrásokra hivatkozva azt írják, hogy az első szakasz építkezésének tervezett ideje 3 év, a másodiké pedig 7 év.
Az első szakaszon többek között
- 4 külön szintű csomópont (M1–M100, mányi, szomori, únyi külön szintű csomópontok),
- 26 híd
- és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
A második szakaszon pedig
- 2 külön szintű csomópont (leányvári, kesztölci külön szintű csomópont),
- 26 híd,
- 3 alagútpár, illetve
- 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül.
A portál korábban arról is beszámolt, hogy a beruházás második szakaszában Kesztölcön mérnökségi telepet alakítanak ki: a tervezési és kivitelezési feladat része a Dorog bekötőút (amely a meglévő 10-117-es főúti csomópont környékén köt vissza a 10-es főútba az M100 autóút tervezett kesztölci csomópontjából) kiépítése, valamint a teljes 1117. jelű út (Esztergom, Ipari Parki út) felújítása. A mérnökségi telepen rendőrségi épületet, garázst, irodát, sótárolót, fedett kisteherautó-tárolót és üzemanyagtöltőt alakítanak ki.
(Borítókép: Az esztergomi bazilika a Várhegyen 2020. augusztus 27-én. Fotó: Molnár-Bernáth László / MTI)