Nincs megállás, tovább terjeszkedik az Amazon
További Gazdaság cikkek
- Nem akárki taszította le a dobogóról Mark Zuckerberget
- Több ezer milliárd forintnyi lakossági megtakarítás szabadulhat az ingatlanpiacra
- A Magyar Nemzeti Bank elmúlt 100 évét eleveníti meg a Pénzmúzeum új kiállítása
- Az Európai Unió átlagán alul a magyarországi foglalkoztatottak száma
- Menczer Tamás elvárja a kereskedőktől az üzemanyagárakat csökkentését
Az Amazon Style a Los Angeles-i The Americana at Brand bevásárlóközpontban nyílik az év második felében, és várhatóan a legmodernebb technológiákkal segíti a vásárlókat. Az üzletben ugyanis a ruhaállványokat QR-kóddal látják el, így azokat beolvasva a vásárlók láthatják a rendelkezésre álló méreteket, színeket, a vásárlói értékeléseket és az adott ruhadarab összetételét is.
Ezután egy gombnyomással a kiválasztott darabokat egy próbafülkébe küldik. Ennek nagy előnye, hogy a termékeket anélkül lehet kiválogatni, hogy a vásárlók a polcok között turkálnának. Amikor a próbafülke készen áll, az Amazon applikációja kép- és hangüzenettel jelez a vásárlónak – írja a The Verge.
A próbafülkéknek emellett saját érintőképernyőjük is lesz, így a vásárlók kérhetik, hogy több terméket vagy más méretet hozzanak nekik. A ruhadarabokat természetesen a boltban is meg lehet vásárolni, de az Amazon Shopping alkalmazásban elmentve ezek később is megrendelhetők.
Az áruház emellett támogatja az Amazon One fejlesztést is, amely a tenyeret elemezve igazolja a vevők személyazonosságát, ugyanúgy, mint ahogy azt az arcfelismerő szoftverek teszik. Ezt a későbbiekben a munkahelyre való bejutásra, hűségprogramokban való részvételre használhatják a belépőkártyák vagy a hűségkártyák alternatívájaként.
A vállalat fizikai bolttal bíró élelmiszerboltjaiban, az Amazon Go és az Amazon Fresh üzletekben eddig csak a „just walk out”-technológiát alkalmazták, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók felvehessék a termékeket, és kisétáljanak anélkül, hogy a pénztárnál fizetni kellene értük.
Ehhez eddig csupán egy applikációt kellett letölteni, majd csatlakoztatni hozzá az Amazon-fiókot, innen pedig már automatikusan monitorozzák, mit rakott a vásárló a kosarába. A megvásárolt árukkal már csak ki kell sétálni a boltból, és az összeg egyből megjelenik a vevő személyes fiókjában.
Az óriásvállalat szerint az új üzlet helytakarékos, és „kétszer annyi stílust” tud kínálni, mint a hasonló méretű hagyományos üzletek.
(Borítókép: Nathan Stirk / Getty Images Hungary)