Jó úton a halad a zéró kibocsátás felé a Budapest Airport
További Gazdaság cikkek
- Nagy Márton az Indexnek: Matolcsy György el akart lehetetleníteni, de Orbán Viktor hitt bennem
- Kiderült, mit vár a Fidesz a magyar gazdaságtól 2025-ben
- Világelsők között végeztek a magyar sajtok
- Egy kisváros lakosságának megfelelő új autó porosodik a hatalmas parkolóban
- Nagy félreértések vannak a nyugdíjak körül, ezzel érdemes tisztában lenni
Tovább csökkentette a közvetlen szén-dioxid kibocsátását a Budapest Airport 2021-ben, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére csökkent, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada – közölte a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret üzemeltető társaság kedden az MTI-vel.
A Budapest Airport tavaly elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást, amelyet az úgynevezett zéró karbon ütemterv mentén valósít meg.
A budapesti repülőtér üzemeltetője tavaly bekerült abba, a mindössze 58 repülőtérből álló, a repülőtéri karbon akkreditáció 3+ szintjét teljesítő globális elit csapatba, amelyek karbonsemlegesen, vagyis a működésük során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működnek
– emelte ki a társaság.
A Budapest Airport a környezeti hatását leghatékonyabban a repülőtéri partnerekkel együttműködve tudja csökkenteni, ezért még 2015-ben életre hívta a Greenairport programot. A kezdeményezésben részt vevő 40 partner célja, hogy a légikikötő és az ott tevékenykedő szervezetek kölcsönösen együttműködve segítsék egymást a saját karbonlábnyomuk és működésük környezetre gyakorolt általános hatásának csökkentésében.
A vállalat tavaly megkötötte az első, 325 millió euró értékű, ESG-alapú, azaz környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból egyaránt felelős finanszírozási megállapodását, amely nem csupán a régióban, de Európában is egyedülálló a repülőterek között.
A Budapest Airport a megállapodásban vállalta, többek között, hogy
a villamosenergia-szükségletet teljes mértékben megújuló forrásokból fedezi majd,
minimum 5 megawatt teljesítményű napenergia-erőművet fejleszt, továbbá legalább 100 új elektromos töltőpontot alakít ki a repülőtéren.
A finanszírozási megállapodásban vállalták, hogy 2023 végéig elérik az ACI 4+ legmagasabb szintű karbonsemlegességi minősítését.
A közlemény szerint a Budapest Airport tisztán tartja a repülőtér környékét is. Példaként említik, hogy a vállalat is csatlakozott az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. kezdeményezéséhez, hogy felszámolják a közterületeken illegálisan lerakott hulladékot.
A Tisztítsuk meg az országot! elnevezésű pályázat keretében elnyert, mintegy 13 millió forint támogatásból
a vállalat sorompókat, kamerákat és vadkamerákat telepített a repülőtér környéki érintett területeken, továbbá elszállított több mint 633 köbméter illegálisan lerakott szemetet a kerítésen kívüli területekről.
Tavaly 840 megawattóra mennyiségű zöld energiát vásároltak, emellett a repülőtér nemrég további, nagyobb mennyiségű zöld áramot szerzett be, aminek segítségével biztosítani fogja, hogy 2022-es áramigénye 65 százalékát megújuló energiaforrásból fedezze, míg 2023-tól kezdve a Budapest Airport területén felhasznált teljes árammennyiség megújuló forrásokból származik majd – közölte a Budapest Airport.